۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۸
کد خبر: 80157973
T T
۰ نفر
150 فرزند شهيد استان زنجان به مرقد امام خميني(ره) اعزام مي شوند

زنجان - عضو هيأت مديره پدران آسماني گفت: 150 فرزند شهيد از استان زنجان به مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) اعزام مي شوند.

به گزارش ایرنا ، اسماعیل خدایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینكه به دلیل عدم هماهنگی های لازم فرزندان شهدا در روزهای 14 و 15 خرداد در این مرقد حضور پیدا نمی كنند ، افزود: این تعداد فرزندان استان در فصل تابستان به مرقد امام اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینكه فرزندان شهید استان همزمان با فرزندان شهید كشور در مرقم حضرت امام(ره) حاضر می شوند ، اظهار كرد: فرزندان شهدا حضرت امام(ره) را به عنوان آسمانی ترین پدر جهان می دانند.

عضو هیأت مدیره پدران آسمانی اظهار كرد: هدف از حضور فرزندان شاهد در مرقد حضرت امام خمینی(ره) تجدید میثاق و پیمان با آرمانهای امام ، انقلاب ، شهدا و ولی فقیه زمان می باشد.

خدایی به برگزاری جشن پدران آسمانی اشاره كرد و ابراز داشت: خوشبختانه استقبال از این جشن سال به سال رو به گسترش بوده و اكثر دستگاههای اجرایی نیز همكاری منسبی را داشته اند.

وی تصریح كرد: امسال با رایزنی های اندك صورت گرفته برخی از دستگاههای اجرای همكاری مناسبی با جشن پدران آسمانی انجام داده اند كه اهدای بیش از هزار جلد كتاب از سوی اداره كل فرهنگ و ارشاد از جمله آنها است.

عضو هیأت مدیره پدران آسمانی افزود: تمامی این مساعدت ها از سوی نهادهای مختلف موجب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

خدایی به هدف تشكیل نهاد پدران آسمانی در كشور اشاره كرد و گفت: ایجاد انسجام بین فرزندان شهدا ، خدمت رسانی مناسب و هدفمند به این فرزندان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ار اهداف تشكیل این نهاد محسوب می شود.

به گزارش ایرنا ، جشن پدران آسمانی با حضور بیش از یكهزار فرزند شهید همزمان با میلاد مسعود حضرت امام علی (ع) 18 خردادماه به منظور تجدید میثاق با فرزندان شهدا با پدران آسمانی در استان برگزار می شود.

7325