۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 80158892
T T
۰ نفر
امام جمعه مشهد:بسيج دشمنان را در برابرحمله به ايران ناتوان ساخته است

مشهد - امام جمعه مشهد گفت: آنچه امروز دشمنان را در برابر حمله به ايران ناتوان ساخته، حضور نيروي توانمند و مقتدر بسيج است.

آیت الله 'سید احمد علم الهدی' روز سه شنبه در جمع تعدادی از بسیجیان مشهد افزود: بسیج مولود امام راحل و جریان سترگی است كه از فكر امام خمینی (ره) در تداوم بخشی و بیمه كردن این انقلاب صادر شده و تا امروز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بسیج جریان مباركی است كه تضمین كننده تمام تكالیف و مسوولیتهای انسانهای مومن، متدین و معتقد به اسلام و انقلاب می باشد.

امام جمعه مشهد به نقش بسیج پس از رحلت امام خمینی (ره) اشاره كرد و گفت: جریانهای خارجی و حتی جریانهای لائیك و ضد ارزشی داخلی گمان می كردند تداوم این انقلاب تنها تا زمان حیات امام راحل ادامه دارد لذا برای خود برنامه ریزی داشتند.

وی افزود: به همین دلیل زمانی كه اصل ولایت مطلقه فقیه مطرح شد جریان نهضت آزادی، ملی گرایان و حتی برخی از متدینین با آن موافق نبودند به طوریكه بعضی می گفتند این اصل به درد مدیریت جامعه نمی خورد چون در طول مدت غیبت امام عصر (عج)، امام خمینی (ره) تنها فقیهی است كه توانسته انقلاب كرده و كشور را مدیریت كند و از كجا معلوم كه كسی مثل ایشان پیدا شود.

آیت الله علم الهدی اظهارداشت: در این میان گروهی دیگر از متدینین نیز می گفتند پس از رحلت امام خمینی (ره) ما به خدا و امام زمان (عج) امیدواریم و هیچ حكومتی جز حكومت ولایی را مشروع نمی دانیم و اینكه مثل امام خمینی (ره) پیدا شود یا نشود، ربطی به ما ندارد.

وی گفت: اما همه دیدیم كه بعد از رحلت امام خمینی (ره) و قبل از دفن ایشان جانشین امام انتخاب شد و تاكنون نیز این انقلاب و نظام را به گونه ای هدایت كرده كه نه تنها خللی بر آن وارد نشده بلكه بارورتر و شكوفاتر نیز گشته است.

امام جمعه مشهد همچنین در جمع مسوولان كمیته های تخصصی ستاد برگزاری مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بسیج سپاه ناحیه مالك اشتر مشهد بسیج را صاحب عزا و وارث امام راحل دانست.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: سالگرد رحلت امام راحل برگزاری یك مراسم عزاداری بعد از گذشت حدود 23 سال نیست بلكه تجدید خاطره ای می باشد كه بسیج در آن به عنوان مولود ایشان صاحب عزا و وارث امام محسوب می شود.

وی با بیان اینكه سالگرد رحلت امام (ره) تنها خاطره یك فرد مرده نیست افزود: امام خمینی (ره) نیازی به عزاداری ندارد و از این منظر برپایی سالگرد عزا نیز معنایی ندارد بلكه موضوع چیز دیگری است كه باید تبیین شود.

آیت الله علم الهدی برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در اصل تجدید خاطر، صلابت ، هیبت، عظمت، آثار، معجزه و كرامت ایشان دانست و تصریح كرد: وظیفه شما این است كه در این ایام امام را برای نسل امروز به نمایش بگذارید.

وی برگزاری سالگرد رحلت امام راحل را نمایش شخصیت امام و احیای خاطرات ایشان ذكر كرد و اظهارداشت: امروز باید برای نسلی كه امام را ندیده و محور جامعه ما را تشكیل می دهند رمز موفقیت و خاطره ایشان را به نمایش بگذارید./2

7491 /664/330
۰ نفر