۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 80159204
T T
۰ نفر

قاب خاكستري سينما در چهار محال و بختياري

۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 80159204
قاب خاكستري سينما در چهار محال و بختياري

شهركرد- روزگاري سينما در چهارمحال وبختياري تنها به چهارراه بازار ختم مي شد و سينما زهره و لبو فروشان روبروي آن خاطره اي ماندگار براي سينمادوستان اين خطه است.

در یك دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری از پنج سینمای این استان تنها سینما بهمن شهركرد فعال است و بقیه سینماهای این استان سال هاست كه گرد غربت بر ساختمان های متروكه آنها نشسته است.

ولی با وجود قلت سالن سینما ، این روزها هنر هفتم در چهارمحال وبختیاری با بروز و ظهور جوانان مستعد و تحصیلكرده در امر تولید و ساخت فیلم و سینما داری و مدیریت علمی سینما پیشرفت های چشمگیری داشته است.

اكنون در چهارمحال وبختیاری اگر چه تنها چراغ یك سینما روشن است اما همین تك سینما توانسته است جایی برای خود در بین مخاطبان خاص و عام هنر هفتم بگشاید.

رییس حوزه هنری چهارمحال وبختیاری گفت:سینما بهمن شهركرد از سوی سازمان سینمایی سوره حوزه هنری یكی از پنج سینمایی برتر كشور شناخته شده است.

'حجت الله شیروانی ' در گفت و گو با ایرنا افزود:در دیدارهای استانی مدیران سازمان توسعه سینمایی سوره از سینماهای شهرستان‌های مختلف ، پنج سینما‎ی حوزه هنری در سراسر كشور نشان سینمای برتر از نظر كیفیت صوتی و تصویری و خدمات رسانی و امور رفاهی را ازآن خود كردند.‏

كارشناس امور سینماهای اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این باره گفت: هم اكنون در این استان یك سینما فعال است و برای جمعیت 860هزار نفری تنها 485 صندلی سینما وجود دارد.

'شهرام فرجی ' افزود : پس از بازسازی سینما بهمن شهركرد هم اكنون فیلم های این سینما به روز اكران می شود كه این امر استقبال علاقه مندان به فیلم و سینمار را در برداشته است.

به گفته وی، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری از بخش خصوصی برای ایجاد پردیس های سینمایی استقبال و حمایت می كند.

وی گفت: با راه اندازی تالار شهر در شهركرد این امكان برای دایر كردن سینما غدیر در مركز چهارمحال وبختیاری وجود دارد.

مدیر سینما بهمن شهركرد نیز گفت:در حال حاضر این سینما تنها سینمای فعال در چهارمحال وبختیاری است كه اكران فیلم در این سینما به روزاست.

'مهدی حسن زاده ' در گفت وگو با ایرنا افزود:سینما بهمن شهركرد تمامی استانداردهای لازم برای سینما را دارا می باشد و یكی از 12سینمای كشوراست كه فروش بلیت اینترنتی را نیز داراست.

به گفته وی، برای رونق بخشیدن به سینما داری به عنوان یك مولفه فرهنگی مسوولان می توانند بسته های حمایتی در خصوص كاهش هزینه های خدمات جاری نظیر آب، برق و گاز را مصوب و در اختیار سینماها قرار دهند.

وی گفت:تصویب و اختصاص این بسته های حمایتی موجب كاهش هزینه های جاری می شود كه كاهش این هزینه ها در بخش فرهنگ و هنر ضروری است.

7359
۰ نفر