۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80161000
T T
۰ نفر
محل تمرين ورزشكاران بايد متناسب با ورزش هاي نابينايان باشد

مشهد- رييس هيأت نابينايان و كم بينايان خراسان رضوي خواستار استاندارد سازي محل تمرين ورزشكاران اين هيأت در مشهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمود باقرزاده افزود: به دلیل شرایط خاص ورزشكاران نابینا محل تمرین و مسابقات می بایست مهندسی ساخته شده باشد تا مشكل شنوایی برای بازیكنان ایجاد نشود.

وی با بیان اینكه مكان فعلی تمرین تیمهای ورزشی استان، سالن ورزشی قدس است كه تناسبی با ورزش های نابینایان ندارد، عدم دسترسی راحت به این سالن ورزشی را برای ورزشكاران یكی دیگر از مشكلات این هیأت عنوان كرد و گفت: این ورزشگاه در محل بلوار طبرسی مشهد واقع شده كه رفت و آمد ورزشكاران نیز به این منطقه زمانبر می باشد.

وی عدم همكاری مدیران مدارس استثنایی دختران مشهد با این هیأت را یكی از دیگر دغدغه های كادر اجرایی خواند و گفت: به منظور استعدادیابی ورزشكاران می بایست كار را از این مدارس شروع كرد ولی متاسفانه مدارس استثنایی دختران چندان به ورزش نابینایان اهمیت نمی دهند.

رییس هیأت نابینایان و كم بینایان خراسان رضوی، افزود: برای شناسایی افراد مستعد سال گذشته سه مربی خانم در این مدارس فعالیت داشتند ولی با وجود حدود 200 دانش آموز فقط 11 نفر جذب ورزش های نابینایان شدند.

باقر زاده با اشاره به درخشش ورزشكاران نابینا در عرصه های مختلف ورزشی، اظهار كرد: در حال حاضر دو نفر از رشته فوتبال، دو نفر از گلبال، یك نفر از شطرنج و چهار نفر از رشته جودو به منظور آمادگی مسابقات پاراالمپیك 2012 لندن در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

وی افزود: كامبیز محكم ورزشكار خراسانی عضو تیم ملی فوتبال نابینایان، سعید رحمتی و حامد علیزاده دو جودوكار عضو تیم ملی، جواد قانع وزنه بردار خراسانی عضو تیم ملی و ملیحه صفایی در رشته شطرنج هركدام دارای مقام در مسابقات جهانی نابینایان هستند.

باقرزاده با معرفی ورزشكاران برتر این هیأت، درخواست كرد: باتوجه به نوع خاص ورزش نابینایان و افتخارات زیاد كسب شده ورزشكاران خراسانی همكاری و حمایت بیشتری را به منظور ایجاد انگیزه و تشویق این قشر از جامعه ورزشی داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت داوری در ورزش های نابینایان خراسان رضوی، گفت: این هیأت در تمامی رشته های ورزش دارای حدود 50 داور مرد و 50 داور زن فعال است كه دو نفر از آقایان هفته آینده به كلاس داوری سطح 2 رشته گلبال در شهر سنندج اعزام خواهند شد.

وی افزود: فدراسیون ورزش های نابینایان كلاس داوری سطح یك رشته ورزشی گلبال را اواسط خردادماه در شهر سنندج برگزار خواهد كرد كه بدین منظور از خراسان رضوی یك زن و یك مرد معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش داوری فوتبال نابینایان نیز اواسط خردادماه سال جاری دو نفر از آقایان از خراسان رضوی در كلاس درجه 3 داوری فوتبال كه توسط فدراسیون ورزش های نابینایان در شهرستان آبادان برگزار می شود، شركت خواهند كرد.

رییس هیأت نابینایان و كم بینایان خراسان رضوی همچنین از اعزام رضا حسینی داور خراسانی به كلاس داوری درجه یك ملی به درجه یك بین المللی رشته گلبال از تاریخ 15 تا 19 تیرماه امسال در شهر سنندج خبرداد.

باقرزاده با اشاره به برنامه های پیش رو هیأت ورزش های نابینایان خراسان رضوی، اعلام كرد: برگزاری مسابقات گلبال، فوتبال، شنا در بخش آقایان و بانوان در سطح استانی با عنوان جام رمضان از جمله فعالیت های ماه های آینده این هیأت است.

هیأت ورزش های نابینایان و كم بینایان خراسان رضوی در بخش بانوان در رشته های ورزشی دو و میدانی، شطرنج، گلبال، شنا و در بخش آقایان در رشته های گلبال، فوتبال، وزنه برداری، دوچرخه سواری دو نفره، پاورلیفتینگ، شطرنج، شنا، جودو و دو و میدانی فعال می،باشد.ك/1

7505/659