۱۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۱۶
کد خبر: 80161180
T T
۰ نفر
ايمني جاده ها و كاهش تصادفات از برنامه هاي اصلي راهداري ها است

استان تهران - معاون وزير راه و شهرسازي با سرلوحه قرار دادن كاهش 15 درصدي تلفات رانندگي در برنامه هاي خود گفت: ايمني جاده ها و كاهش تصادفات از برنامه هاي اصلي راهداري هاي كشور است.

'شهریار افندی زاده' روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی سراسری راهداران كشور در جمع خبرنگاران گفت: در فصل تابستان نیز طرحی مانند نوروز خواهیم داشت تا تلفات جاده ای بازهم كاهش یابد؛ لذا در خردادماه امسال جلسه مشتركی با راهداری، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و اورژانس برای كنترل ترافیك جاده ها در فصل تابستان امسال برگزار شد.

وی با اشاره به جابجایی 150 میلیون نفر در تابستان سال گذشته گفت: امسال با توجه به ایام ماه رمضان در مرداد، میزان ترافیك جاده ها در تیر و شهریور ماه زیاد خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته 14 هزار نفر در سوانح رانندگی درون شهری و برون شهری و 20 هزار نفر در كل كشور جان خود را از دست دادند.

افندی زاده با اشاره به افزایش سیستم های هوشمند در جاده ها در تابستان امسال گفت: با ثبت سرعت توسط دوربین ها قراردادن اطلاعات در اختیار پلیس سعی در ایجاد سفر ایمن برای مسافران در تابستان امسال را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینكه در 13 استان كشور مركز مدیریت راه های كشور وجود دارد، افزود: تعداد مراكز مدیریت راه ها تا پایان امسال به 25 مركز خواهد رسید.

تهرام/1058/1556/