۱۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۲۷
کد خبر: 80162684
T T
۰ نفر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از روند ساخت تالار مركزي شهر كرمان بازديد كرد

كرمان - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر پنجشنبه با حضور در محل احداث تالار مركزي شهر كرمان، روند ساخت اين تالار را بررسي كرد.

به گزارش ایرنا، استاندار كرمان، نمایندگان مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسوولان استان كرمان نیز در این بازدید حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از تالار بزرگ شهر كرمان در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این پروژه از زمان آغاز تا چند ماه اخیر روند كندی داشته اما در ماه ‌های اخیر سرعت گرفته است و تا پایان سال جاری یا تا پایان دولت دهم به بهره‌ برداری می‌رسد.

سید 'محمد حسینی' با اشاره به طرح های كلان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح كشور، افزود: هشت تالار بزرگ در شهرهای كرمان، قم، یزد، ارومیه، ساری و یاسوج در دست ساخت است.

وی ساخت دانشگاه علوم قرآنی در اصفهان را از جمله طرح ‌های مهر ماندگار فرهنگی كشور عنوان كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ساخت فیلمخانه برای نگهداری فیلم‌های قدیمی نیز در دست ساخت است كه این طرح یكی از پروژه‌های فرهنگی مهر ماندگار در كشور است.

وی تصریح كرد: این طرح‌ها در سال جاری یا تا پایان دولت دهم آماده بهره‌ برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، تالار مركزی كرمان واقع در بلوار شهید صدوقی شهر كرمان با 13 هزار و 500 متر زیربنا در دست ساخت است.

این تالار شامل سالن ‌های موسیقی، همایش و نمایش، گالری، سن متحرك، غرفه‌ های پلاتوهای تمرین، فضای نمایشگاهی و كلاس‌های آموزشی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برای افتتاح طرح های فرهنگی و شركت در چند همایش و برنامه فرهنگی به كرمان سفر كرده است.ك/2

7438/8154/2624