۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۲۱:۴۳
کد خبر: 80163681
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي و انديشه‌هاي امام تأثير شگرفي بر دنيا باقي گذاشته است

كرمانشاه - امام جمعه پاوه گفت: انقلاب اسلامي ايران و انديشه هاي امام خميني (ره) بنيانگذار آن تأثير شگرفي بر دنيا باقي گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه به نقل از ماموستا 'ملا قادر قادری' در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) افزود: به اذعان همه كسانی كه اهل انصاف هستند این انقلاب و اندیشه‌های بنیانگذار آن تأثیر شگرفی بر دنیا باقی گذاشته و همین امر لزوم برگزاری باشكوه ایام ارتحال امام را برای ما بیان می‌كند.

وی اظهار داشت: فردا مراسمی در مسجد قبای پاوه برگزار می‌شود و ما از همه مردم شریف پاوه و دوستداران انقلاب و نظام دعوت می‌كنیم كه در این مراسم حضور پیدا كنند.

وی ادامه در خصوص اسما الهی گفت 'الرقیب' یكی از اسما جلاله است و خداوند می‌فرماید من مراقب شما هستم، شما اعمال خود را به خاطر خدا انجام دهید من نیز پاداش شما را خواهم داد.

خطیب جمعه پاوه با اشاره به برخی آیات قرآن كه در آنها به رقیب یا مشتقات آن اشاره شده خاطرنشان كرد: خداوند در آیه اول سوره نسا می‌فرماید: ‏'ای مردم از خشم خدایی بپرهیزید كه همدیگر را بدو سوگند می‌دهید؛ و بپرهیزید از این كه پیوند خویشاوندی را گسیخته دارید و صله رحم را نادیده گیرید، زیرا كه بی‌گمان خداوند مراقب شماست و كردار و رفتار شما از دیده او پنهان نمی‌ماند'.

وی گفت: اسلام انسان‌هایی را پرورش می‌دهد كه درست آن زمانی كه شیطان درصدد منحرف كردن آنها به راه ناصواب است، خدا را در نظر داشته و از پیروی شیطان پرهیز كنند.

امام جمعه پاوه گفت: تبلیغات مغرضانه فكر انسان را مسموم می‌كند كه مصداق آنها تحلیل‌های غلط مفسرین وابسته به دشمن است و داروی این درد مراقبه است كه باید مورد توجه باشد.

ماموستا قادری، درد جامعه امروز بشری را متفاوت بودن قول و فعل مردم دانست و لزوم توجه به راهنمایی‌های علمای دینی در راستای بیداری كامل را ضروری خواند.

امام جمعه پاوه در پایان با یادآوری احادیثی به نمازگزاران توصیه كرد كه از خدا بترسند و به دلیل ناظر دانستن خداوند از انجام گناه و عمل به كار ناصحیح دوری كنند.

567/7448