كرمانشاه - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، با بيان اينكه شخصيت حضرت امام (ره) يك شخصيت كم نظير و استثنايي بود، گفت: ايشان با اتكا به قدرت لايزال الهي ابهت شرق و غرب را در هم شكست و اسلام را در راس قدرت ها قرار داد.

آیت الله 'مصطفی علما' نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه روز شنبه و در آستانه بیست و سومین سالروز ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره)، ضمن تسلیت این روز، شخصیت ایشان را الهی توصیف كرد و اظهار داشت: تمام ابعاد زندگانی و شخصیتی امام (ره) قابل تحلیل و بررسی كارشناسانه است.

وی با بیان اینكه تاسیس حكومت اسلامی، یكی از مهمترین كارهای صورت گرفته توسط امام (ره) بود، خاطرنشان كرد: تفسیری كه ایشان از اسلام ارایه كرد، كاملا متفاوت با اسلام آمریكایی بود كه توسط قدرت های شرق و غرب آن زمان ارایه می شد، امام (ره) در واقع، اسلامی كه در حال نابودی بود را نجات بخشید و آن را احیا كرد.

آیت الله علما افزود: در حالی كه دین اسلام در دوران حكومت رضا شاه و پهلوی طرفدار چندانی نداشت، به بركت تفسیری كه امام (ره) از آن ارایه داد امروز به دینی پویا، سرزنده و با نشاط تبدیل شده و هر روز به پیروان آن افزوده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: حضرت امام (ره) از همان روزی كه سنگ بنای انقلاب را نهادند بدون ترس از كسی و با اتكا به خداوند متعال، آنچنان تومار ظالمان را در هم پیچیدند كه حركت و قیام آن روزهای امام (ره)، امروز به الگویی برای كشورهای آزادی خواه منطقه و جهان تبدیل شده است.

آیت الله علما با بیان اینكه سرنگونی حكام مستبد منطقه با الگو برداری از قیام كم نظیر حضرت امام (ره) انجام شد، تصریح كرد: خون انقلاب امروز در اكثر كشورهای منطقه به جریان در آمده و كشورهایی كه موفق شدند رژیم ستمگر سرزمین خود را از قدرت ساقط كنند باید این شجاعت خود را مدیون حضرت امام (ره) باشند كه راه را به آن ها نشان داد.

امام جمعه كرمانشاه در بخش دیگری از گفتگوی خود با ایرنا، به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام راحل (ره) نیز اشاره كرد و با تاكید بر اینكه هیچكس جز ایشان نمی توانست پس از رحلت امام (ره) بار انقلاب را به دوش بكشد، انتخاب ایشان را كاری الهی عنوان كرد كه توسط مجلس خبرگان رهبری به اجرا در آمد.

آیت الله علما افزود: راه امروز مقام معظم رهبری، همان راه دیروز امام (ره) است و همگان دیدند كه در 33 سال گذشته چگونه كشورمان روز به روز بر اقتدارش افزوده شد تا امروز به یك كشور كاملا تاثیرگذار در منطقه و كل دنیا تبدیل شود.

وی ادامه داد: بدون شك اگر رهبری هوشمندانه و آگاهانه مقام معظم رهبری نبود، انقلاب اسلامی نیز امروز از این اقتدار و توانمندی برخوردار نبود و باید خداوند متعال را به دلیل داشتن چنین رهبران قدرتمند و شجاعی نظیر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری شكرگذار باشیم.

آیت الله علما در پایان، مطالعه و تحقیق در خصوص شخصیت گهربار حضرت امام (ره) را خواستار شد و گفت: بدون شك شناخت واقعی شخصیت ایشان نیازمند سال ها تحقیق و تفحص است كه باید به صورت كارشناسی شده به آن پرداخت.ك/3

7458/567