۱۳ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80164414
T T
۰ نفر
امدادگران هلال احمر449 حادثه ديده حوادث كوهستاني را نجات دادند

تهران - رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد:امدادگران و نجاتگران گروه هاي امداد و نجات در كوهستان هلال احمر در سه ماهه نخست سال جاري جان 449 نفر از حادثه ديدگان انواع حوادث و سوانح كوهستاني را نجات دادند.

'محمود مظفر' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با تلاش امدادگران مستقر در 50 پایگاه امداد و نجات كوهستان این سازمان كوهنوردان سانحه دیده در مواردی چون ادم ریوی (تجمع آب میان بافتی در ریه)، ادم مغزی(تجمع آب در فضای داخل سلولی مغز) سرمازدگی، آذرخش زدگی و سقوط از ارتفاعات كوهستانی نجات یافته اند.

وی گفت:طی سه ماه نخست سال جاری،238 مورد انواع حوادث و سوانح كوهستانی در ارتفاعات كوهستانی در سراسر كشور به وقوع پیوست كه درمجموع، 465 نفر از هموطنان دچار سانحه شدند.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود:با انجام چند عملیات امداد و نجات كوهستان و انتقال مصدومین با بالگرد های امدادی 449 نفر از مرگ نجات یافتند.

مظفر ادامه داد: در حوادث یاد شده، 235 نفر از هموطنان در ارتفاعات كوهستانی مصدوم شدند كه با اعزام فوری نیروهای واكنش سریع این سازمان و انجام اقدامات فوری امدادرسانی،117 نفر از آنها با قید فوریت های امدادی به مراكز درمانی اعزام و 73 نفر از مصدومان یاد شده در محل سانحه از سوی نجاتگران درمان سرپایی شدند.

وی افزود:در اجرا و انجام عملیات یاد شده 312 گروه عملیاتی امداد و نجات كوهستان با بكارگیری یكهزار و 324 نفر امدادگر و نجاتگر متخصص در انجام چندین عملیات جستجو و نجات و رهاسازی افراد یاد شده مشاركت فعال و پویا داشتند.

این مقام مسوول در سازمان امداد ونجات اظهار داشت: بیشترین عملیات امداد و نجات در كوهستان در استانهای تهران با 40 مورد، فارس 19 مورد و مازندران 16 مورد ثبت و گزارش شده و نیروهای امداد و نجات كوهستان هلال احمر در پایگاه های امدادی شمیرانات - دربند با 21 مورد عملیات ،همدان - دشت میشان با 12 مورد و خاش - تفتان با 7 مورد بیشترین فعالیت امدادی را داشته اند.

مظفراضافه كرد: هم اكنون ‌تعداد كل پایگاه های امداد و نجات كوهستان هلال احمر در سراسر كشور 50 پایگاه است كه با برنامه ریزی انجام شده مقرر شده تعداد 30 پایگاه دیگر تا پایان سال جاری در سطح كشور افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی تصریح كرد:‌ در صورت درخواست كمك اضطراری از سوی كوهنوردان گرفتار و مضطر در ارتفاعات كوهستانی گروه های امداد و نجات كوهستان هلال احمر در مواردی چون سرمازدگی، سقوط از ارتفاعات كوهستانی، ارائه كمك های اولیه پایه، هایپوترمی (افت دمای بدن) و آذرخش (صاعقه) و جستجو و نجات در كوهستان به كمك آنها در ارتفاعات كوهستانی خواهند شتافت.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست درصورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی شامل حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و كوهستان با شماره 147 ' ندای امداد' سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگیرند.

اجتمام**7029
۰ نفر