۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۱۵
کد خبر: 80169056
T T
۰ نفر
10نفر در تعطيلات چند روز گذشته در سواحل گيلان غرق شدند

رشت - رييس هيات نجات غريق وغواصي استان گيلان گفت: متاسفانه در ايام تعطيلات خردادماه در سواحل استان گيلان 10 نفر به دليل آشنا نبودن به فنون شنا، غرق شدند.

'یونس سیف زاد' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینكه 150 ناجی غریق در9 شهرستان ساحلی گیلان در ایام تعطیلات خردادماه از مناطق خطرآفرین حفاظت می كردند، اما متاسفانه 10 نفر به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا، غرق شدند.

وی اظهار كرد: این تعداد، در سواحل در بندركیاشهر ، دهكده ساحلی انزلی ، امین آباد رشت ، كلاچای ، رودسر و رضوانشهر جان خود را در دریا از دست دادند .

وی با اشاره به اینكه سال گذشته پنج نفر در این مدت در دریا غرق شده بود گفت : امسال به دلیل طوفانی بودن دریا ، توجه نكردن مسافران به تذكرات ناجیان غریق ، افزایش دو برابری تعداد مسافران ، میزان غرق شدگان افزایش یافت .

رییس هیات نجات غریق وغواصی گیلان ادامه داد : با تلاش ناجیان غریق شهرستانهای استان گیلان ، 59 نفر نیز از خطر مرگ نجات داده شدند .

وی اضافه كرد : در سواحل گیلان 300 نقطه خطرآفرین وجو دارد و كار ناجیان غریق نیز از روز اول تیر ماه در این مناطق آغاز خواهد شد اما 150 ناجی غریق داوطلب برای كمك به همنوعان خود در ایام تعطیلات خردادماه، در سواحل استان گیلان حضور یافتند كه نتیجه آن نجات جان 59 هموطن بود . ك/3

7285/604