۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 80169699
T T
۰ نفر
125مدرسه امين دركشور فعال هستند

بوشهر- مديركل تبليغ و آموزش هاي كاربردي حوزه هاي علميه كشور گفت: هم اكنون 125مدرسه امين ( مدارس وابسته به حوزه) در كشور فعال هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین مردان پور روز چهارشنبه درنشست تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه استان بوشهر و مدیران آموزش و پرورش افزود: براساس اساسنامه طراحی شده، حوزه علمیه آمادگی دارد درصورت فراهم بودن زمینه درسال تحصیلی آینده یكهزار مدرسه را در كشور به شكل مدارس امین اداره كند.

وی اضافه كرد: برای اداره این مدارس یكهزار و 500 نیرو تربیت شده است.

مردان پور اضافه كرد: هدف از راه اندازی مدارس امین در كشور ارایه الگوی تربیتی با محوریت آیات، روایات و سیره ائمه معصوم (ع)است.

مدیركل تبلیغ و آموزش های كاربردی حوزه های علمیه كشور اظهارداشت: براساس این هدف خروجی این مدارس در آینده تربیت نیروی انسانی است كه از نظر اندیشه، عواطف و احساسات دارای رفتارهای معتدل، صاحب فكر و عواطف سالم و درآینده سیاسی و اجتماعی كشور نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

مردان پور ادامه داد: پایه و اساس مدارس امین تولید نیروی انسانی مورد نیازآموزش و پرورش است كه برای رسیدن به این هدف تربیتی، معاونت تبلیغ و آموزش های كاربردی حوزه های علمیه كشور اقدام به طراحی و ارایه الگوی تربیتی دینی كرده است.

وی یادآو شد: هدف اصلی از طراحی این طرح، تربیت دانش آموزانی است كه باورها و رفتارهای اساسی دینی در وجود آنها نهادینه شود و برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه كنند.

مردان پور اضافه كرد: این طرح براساس 10شاخص شامل خودشناسی و شناخت جایگاه انسان، محبت و عشق به خدا، قرآن و اهل بیت، ایمان به غیب، نماز، گناه گریزی، حیا، صداقت، راستگویی و درستكاری، امربه معروف و نهی از منكر، ارزش علم و اهمیت عالم، نظام اسلامی، ولایت فقیه و تقلید طراحی شده است.

وی بیان كرد: برای اجرای این طرح تربیتی در زوایای مختلف در مدارس امین یك روحانی متعهد، متخصص و با مهارت روزانه پنج ساعت در این مدارس به آموزش می پردازد.

مردان پور گفت: همچنین در مدارس امین پشتیبانی محتوایی از طلاب نیز صورت می گیرد.

وی اضافه كرد: یك گروه تهیه و تدوین محتوا در معاونت تبلیغ و آموزشهای كاربردی حوزه های علمیه كشور نیز تشكیل شده كه محتوای متناسب با این طرح تربیتی را تهیه و در اختیار مبلغان قرار داده است.

مردان پور یادآورشد: علاوه بر این نیز آموزهای بدو و ضمن خدمت برای معلمان طراحی شده كه به این وسیله معلمان در ابتدا توانمندی حداقلی پیدا می كنند و در حین خدمت نیز این توانمندی ها تقویت می شود.

وی گفت: براساس سند تحول آموزش و پرورش از توان تربیتی و آموزشی حوزه های علمیه در آموزش و پرورش باید استفاده شود و اكنون نیز همكاری خوبی در این زمینه وجود دارد.

مردان پور با اشاره به نقد تدوین كتب درسی از سوی حوزه علمیه اضافه كرد: برای اینكه دانش آموزان مدارس خاص، استعدادهای درخشان و شاهد علاوه بر رشد علمی رشد اخلاق دینی و تربیت اسلامی نیز داشته باشند، روحانیون در این مدارس مستقر هستند. ك/2

629/539/681
۰ نفر