۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80171077
T T
۰ نفر

اختراعات دانشجويان پيام نور به توليد انبوه مي رسد

۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 80171077
اختراعات دانشجويان پيام نور به توليد انبوه مي رسد

دانشگاه پيام نور شيراز اعلام كرد:برگزاري نخستين كارگاه آموزشي تخصصي تجاري سازي فناوري دانشجويان و استادان مخترع با هدف به توليد انبوه رسيدن اختراعات دانشجويان اين دانشگاه است كه در دانشگاه پيام نور شيراز برگزار شد.

به گزارش رسیده به ایرنا،در كارگاه آموزشی تخصصی مخترعین و مبتكرین، رییس دانشگاه پیام نورشیراز بر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاكید كرد.

دكتر حسام الدین رمضانی در این نشست اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی به تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاكید چند ساله ایشان بر مسایل اقتصادی كشور ،برگزاری چنین كارگاههایی می تواند در تجاری سازی طرحهای دانشجویی و همچنین ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت تاثیر گذار باشد، چرا كه در مسیر تولید این ارتباط بسیار ضروری است .

وی افزود: وجود 70 هزار دانشجو در مراكز و واحدهای پیام نور فارس، توانایی، پتانسیل و ظرفیت های بالای فكری، می طلبد كه از نظر مسایل مالی و اعتباری توجه خاصی در این زمینه صورت گیرد. وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با تولیدات دانشجویی و تبدیل ایده ها به سمت تجاری سازی ،تشكیل مركز رشد و شركتهای دانش بنیان را در كناربرنامه ریزی های لازم در خصوص سرمایه گذاری و حمایتهای مالی از دانشجویان خلاق و صاحب نظر، موثر دانست .

كارگاه آموزشی تخصصی مخترعین و مبتكرین در دو گروه دانشجویی و استادان باهدف تعیین بازار،تجاری نمودن طرح ها و تولید آن در حد انبوه در چارچوب ایجاد نمونه صنعتی و اولیه و در نهایت بررسی طرح ها برای ثبت بین الملل و پیدا كردن بازار هدف در دنیا ،تشكیل شركت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت توسط دانشجویانی كه طرح های آنان ارزش و جایگاه یك اختراع را دارد و سپس قرارداد با شركت طرف خرید آن ایده و اختراع ، برگزار شد.

در این كارگاه دكتر توفیقی مدرس كارگاه، ضمن آشنایی با مخترعین و مبتكرین دانشگاه پیام نور استان فارس و نوع و چگونگی ثبت اختراع آنان، در مواردی از جمله روش های تدوین برنامه كسب و كار، بازاریابی و برند سازی ،تشكیل شركت های كار آفرین و دانش بنیان ،روش های سرمایه گذاری و مباحث بانكی و روش تامین مالی و مدلهای چند ضلعی سرمایه گذاری،روشهای فروش فناوری و مدلهای مشاركت و فروش آن سخن گفت. ك/1

7374 / 675