۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80173597
T T
۰ نفر
انبار كالاهاي لوازم خانگي در دولت آباد دچار آتش سوزي شد

شهرري - انبار كالاهاي لوازم خانگي در دولت آباد عصر روز گذشته دچار آتش سوزي شد كه با تلاش آتش نشانان 10 ايستگاه آتش نشاني و در طي 13 ساعت عمليات نفسگير، مهار و به طور كامل خاموش شد.

به گزارش روز شنبه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، این حادثه در ساعت 17 و 11دقیقه عصر روز گذشته اتفاق افتاد و در پی تماس شاهدان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان 10 ایستگاه آتش نشانی را همراه با گروه امداد و نجات و تانكرهای آب 7 ایستگاه را به محل حادثه در دولت آباد، میدان بروجردی، بلوار شهرزاد اعزام كرد.

مهندس فتح الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران كه از ابتدایی ترین ساعات آتش سوزی در محل حضور داشت در این باره گفت: این انبار حدود 3000 مترمربع مساحت داشت كه به صورت نیمه باز و نیمه بسته مملو از لاستیك، كالاهای بازرگانی و لوازم خانگی به صورت ناایمن چیده شده بود و در اثر آتش سوزی كاملا شعله ور بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به موقعیت این انبار بزرگ كه در بین دو مجتمع مسكونی قرار گرفته بود و تنها یكی از این مجتمع ها تعداد 366 واحد مسكونی داشت و متأسفانه هیچگونه تائیدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی دریافت نكرده بود و 48 واحد دیگر آن نیز به دلیل همجواری انبار كالا در آستانه سرایت آتش قرار گرفته بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی درباره عملكرد نیروهای آتش نشانی خاطر نشان كرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و یك گروه شهروندان و ساكنان واحدهای مسكونی را از محل خطر كه بشدت آلوده به آلاینده های سمی ناشی از آتش سوزی، دود و حرارت شده بود تخلیه و به محل امنی انتقال دادند و همزمان گروه دیگر با استفاده از دستگاه های تنفسی و تجهیزات خاموش كننده عملیات خاموش كردن آتش را آغاز و به كانون آتش نزدیك شدند و آتش را تحت كنترل و مهار خود درآوردند و از سرایت آن به انبارهای دیگر و مجتمع های مسكونی جلوگیری كردند.

گفتنی است عملیات لكه گیری و ایمن سازی تا ساعت 6 و 30 دقیقه بامداد امروز ادامه داشت.خوشبختانه در این حادثه به هیچ یك از شهروندان آسیبی وارد نشد اما سه نفر از آتش نشانان در حین عملیات دچار آسیب دیدگی شدند.

687/699
۰ نفر