طرح' نشاط معنوي' در چهار امامزاده شهرستان دماوند اجرا مي شود

استان تهران – دماوند – رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دماوند از برگزاري طرح نشاط معنوي در چهار امامزاده براي اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین 'مهدی زینلی' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: همه ساله ارگانهای فرهنگی كشور برنامه های متنوعی برای اوقات فراغت دانش آموزان خصوصا برای ایام تعطیلات تابستانی و فراغت موقت دانش آموزان از تحصیل تدارك می بینند.

وی افزود: اداره اوقات و امور خیریه نیز برای پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان به صورت مثبت و مستمر برنامه هایی با مضامین معنوی، فرهنگی و مذهبی در سطح امامزاده ها تحت عنوان طرح نشاط معنوی تدارك می بیند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد طرح نشاط معنوی با حضور مسوولان مراكز فرهنگی – قرآنی بقاع متبركه اجرا كننده طرح در این اداره ، تصریح كرد: مقرر شد تا در سال جاری چهار امامزاده شاخص اعم از امامزاده هاشم(ع)، امامزاده شمس الدین محمد(ع)، امامزاده عبدا.. و عبیدالله(ع) و امامزاده زین العابدین (ع) در مشاء در این عرصه فعالیت نمایند.

حجت الاسلام زینلی اجرای طرح نشاط معنوی را با هدف استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان در راستای قطب فرهنگی نمودن بقاع متبركه، بهینه سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان و تقویت بنیه اعتقادی و دینی جوانان برای حراست از ارزش های انقلاب اسلامی عنوان كرد.

وی هدفمند كردن فعالیت جوانان و نوجوانان را در راستای دین مداری ضروری دانست و گفت: با سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه، می توان افكار و اندیشه پاك جوانان این دیار از هجمه های بیگانگان را در امان داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند شروع طرح را دهم تیر ماه تا بیست و ششم مرداد ماه دانست و گفت: كلاس های آموزش قرآن اعم از روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن در كنار برنامه های اعتقادی، داستانهای ائمه معصومین(ع) و پیامبران، احكام و اخلاق نیز از جمله برنامه های اداره اوقاف در امامزادگان است.

حجت الاسلام زینلی افزود: برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی نیز در كنار برگزاری طرح قرآنی 1446 و دوازدهمین دوره طرح قرآنی به مناسبت نیمه شعبان در قالب طرح نشاط معنوی اجرا می شود.

تهرام/8128/1457/