۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۴
کد خبر: 80180717
T T
۰ نفر

192هكتار از اراضي كشاورزي كاشان يكپارچه سازي شد

۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۴
کد خبر: 80180717
192هكتار از اراضي كشاورزي كاشان يكپارچه سازي شد

كاشان - رييس اداره امور زيربنايي جهاد كشاورزي كاشان گفت: 192 هكتار از زمين هاي اين شهرستان تسطيح، يكپارچه سازي و آماده بهره برداري شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی جهاد كشاورزی كاشان 'علی محلوجی' اجرای عملیات تجهیز و یكپارچه سازی زمین های كشاورزی را یكی از مهمترین وظایف جهاد كشاورزی عنوان كرد و افزود: این طرح افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.

به گفته وی، این طرح شامل 12 كیلومتر لوله گذاری، 21 كیلومتر احداث جاده با 75 هزار مترمكعب حجم عملیات خاكی و احداث استخر ذخیره آب با حجم یك هزار و 800 مترمكعب و ایستگاه پمپاژ است.

وی یكی از مشكلات بخش كشاورزی كاشان را خرده مالكی زمین ها دانست و خاطر نشان كرد:بیش از 90 درصد زمین های كشاورزی این شهرستان خرده مالكی است كه كاهش راندمان نیروی انسانی را بدنبال دارد.

محلوجی گفت: این مشكل همچنین مانع استفاده بهره برداران از تكنولوژی جدید و كشت مكانیزه در احداث سدها، شبكه های آبرسانی، زهكشی، تسطیح زمین و احداث جاده های بین مزارع می شود.

18 هزار هكتار از وسعت شهرستان كاشان را زمین های كشاورزی تشكیل می هند كه 2 هزار هكتار آن آیش، هشت هزار هكتار زراعی و بقیه باغی هستند.

7429/562