۲۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵
کد خبر: 80183999
T T
۰ نفر
رونق بازار صنايع دستي به اعتماد مشتري به هنرمند وابسته است

تبريز- هنرمند عرصه صنايع دستي تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي آذربايجان شرقي گفت: رونق بازار صنايع دستي ارتباط مستقيمي به اعتماد مشتري در اصل بودن آثار هنري و به هنرمند دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، ' رقیه اصلانی ' یادآور شد: یكی از دلایل فروش خوب سنگ های تزئینی قیمتی و نیمه قیمتی، به كار بردن سنگهای اصل و توجه به اصل صداقت در كار است.

وی زیبایی خاص سنگ های تزئینی دست تراش را از دیگر عوامل مؤثر در استقبال مردم از این هنر صنایع دستی عنوان كرد و افزود: صنایع دستی باید با سلایق مختلف همخوانی داشته باشد تا رغبت خرید بین مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر می توان از 40 نوع سنگ تزئینی در این رشته استفاده كرد، نقش ارتباط مستقیم بین مردم و هنرمندان را غیر قابل انكار دانست.

این هنرمند با اعلام اینكه تاكنون در چندین نمایشگاه صنایع دستی حضور داشته است، شركت در نمایشگاه ها را فرصتی برای ارزیابی بازار فروش و جلب مشتری ذكر كرد.

اصلانی حضور برخی از رشته ها به صورت ورك شاپ در نمایشگاه های صنایع دستی به خصوص تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را ازعوامل اصلی در تشویق مردم به خرید این محصولات عنوان كرد.

وی گفت: وقتی مردم به طور مستقیم با نحوه تراش سنگهای تزئینی با دستگاه آشنا می شوند، بیشتر پی به ارزش صنایع دستی می برند.

وی همچنین با اشاره به نقش برگزاری كارگاه ها و كلاس های آموزشی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در توسعه كمی و كیفی هنرهای صنایع دستی، از همكاری خود با یكی از آموزشگاه های وابسته به این سازمان در شهرستان میانه خبر داد.

اصلانی افزود: برگزاری چنین كلاس هایی می تواند زمینه فعالیت و ایجاد شغل برای چندین نفر را فراهم سازد.

رقیه اصلانی از فعالان و هنرمندان رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است.

7237/587