۲۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 80184383
T T
۰ نفر
جشنواره گل محمدي گام مهمي براي معرفي و توسعه اقتصادي بردسير است

سرپرست اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان، گفت: برگزاري جشنواره هاي گل محمدي، گام مهمي در راستاي معرفي و توسعه اقتصادي شهرستان بردسير است.

'هادی ایرانمنش'، روز جمعه در ششمین جشنواره گل محمدی لاله زار در گفت و گو با ایرنا، افزود: این جشنواره با همكاری اداره‌ كل میراث فرهنگی استان كرمان و فرمانداری بردسیر برگزار شده است.

وی هدف از اجرای ویژه ‌برنامه ‌هایی نظیر جنگ شادی، راه‌ اندازی بازارچه عرضه محصولات دامی و كشاورزی، بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی، كوچ و عروسی نمادین عشایر، برپایی سیاه ‌چادر، اجرای بازی ‌های محلی و مسابقات ورزشی و اجرای آیین خاص گلاب‌ گیری در این جشنواره را معرفی آداب و رسوم مردم منطقه اعلام كرد.

ایرانمنش، با اشاره به برگزاری پنج جشنواره گل محمدی در سال‌ های گذشته، اظهار داشت: هر سال به شمار بازدید كنندگان از این جشنواره افزوده می شود.

وی افزود: اقداماتی همچون آسفالت راه دسترسی به سایت گردشگری لاله‌ زار، احداث پاركینگ، تامین آب بهداشتی، برق ‌كشی، ایجاد سرویس‌ های بهداشتی، راه ‌اندازی غرفه ‌های ثابت برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، عرضه محصولات كشاورزی و ساخت كمپ‌های اقامتی برای گردشگران در سال ‌های گذشته در این منطقه انجام شده است.

سرپرست اداره ‌كل میراث فرهنگی استان كرمان با اشاره به حضور مسوولان استانی و محلی در جشنواره یك ‌روزه گل محمدی لاله‌ زار، گفت: 30 غرفه عرضه محصولات صنایع دستی، دامی و كشاورزی، در جشنوراه گل محمدی بر پا شده است.ك/3

7433/2624