۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۳۱
کد خبر: 80185430
T T
۰ نفر
ظرفيت توليد پتروشيمي بندر امام 2.6 ميليون تن افزايش مي يابد

تهران - معاون وزير نفت از مراحل نهايي اجراي پروژه واحد سوم تفكيك ميعانات گازي (NF3) پتروشيمي بندر امام بازديد و بر تكميل سريع اين پروژه تاكيد كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا 'عبدالحسین بیات' بر اهمیت تكمیل پروژه واحد تفكیك میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام در زمان پیش بینی شده تاكید كرد و گفت: با توجه به این كه این طرح یكی از بزرگ ترین طرح های در دست اجرای شركت ملی صنایع پتروشیمی به دست كارشناسان و متخصصان داخلی كشور است، باید در حداقل زمان و با بهترین كیفیت اجرا شود.

با بهره‌برداری از طرح NF3 بندرامام، سالانه 2 میلیون و 600 هزار تن به ظرفیت پتروشیمی بندرامام افزوده می‌شود؛ بزرگ ترین مزیت این طرح برای پتروشیمی بندرامام تكمیل زنجیره پایین‌‌دست محصولات پتروشیمی در این مجتمع است.

سودآوری بالا و بازگشت یك ساله سرمایه‌گذاری نیز، از دیگر مزیت‌های این طرح است.

رقم سرمایه‌گذاری برای ساخت طرح NF3 بندرامام 260 میلیون دلار و 480 میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از آن برای 100 نفر فرصت شغلی ثابت ایجاد می شود.

با بهره‌برداری از طرح NF3 بندرامام، در مجموع سالانه 472 هزار تن اتان، 906 هزار تن پروپان، 718 هزار تن بوتان، 369 هزار تن پنتان و 35 هزار تن سوخت گازی تولید می‌شود.

مصارف عمده محصولات این واحد به عنوان خوراك واحد الفین وگاز LPG است؛ در واقع از محصولات این واحد دو محصول اتان و پنتان به عنوان خوراك به واحدهای الفینی ارسال می شود كه در واحد الفین با شكست حرارتی این گازها تركیبات جدیدی مانند اتیلن.پروپیلن و بوتیلن تولید می شود.

در واقع از محصولات این واحد دو محصول اتان و پنتان به عنوان خوراك به واحد های الفینی ارسال می شود كه در واحد الفین با شكست حرارتی این گازها تركیبات جدیدی مانند اتیلن.پروپیلن و بوتیلن تولید می شود كه پایه ی اصلی مواد پلیمری هستند.

اقتصام**9189**1319