۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۳
کد خبر: 80185702
T T
۰ نفر
مدارس استعدادهاي درخشان در كردستان به 9 مدرسه افزايش يافت

مسئول مدارس استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش كردستان از افزايش تعداد مدارس استعدادهاي درخشان استان به 9 باب خبر داد و گفت: با راه اندازي اين مدارس تعداد دانش آموزان واجد تحصيل در اين مدارس نيز 40 درصد افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد واعظی روز شنبه در نشست شورای معاونین اداره آموزش و پرورش كردستان در سنندج افزود: در سطح استان چهار مركز استعداد های درخشان شامل دو آموزشگاه راهنمایی و دو آموزشگاه متوسطه فعالیت داشت كه در راستای برنامه های تحولی آموزش و پرورش و اعتبار بخشی به مدارس دولتی تعداد این مدارس به 9 باب افزایش یافت.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تحصیلی 92-91 تعداد پنج مدرسه استعدادهای درخشان در شهرستان های قروه، سقز، مریوان و سنندج هم فعالیت خود را آغاز خواهند كرد.

وی با اعلام اینكه در سال تحصیلی گذشته تعداد یك هزار و 121 دانش آموز در مدارس استعدادهای درخشان استان (سمپاد) مشغول تحصیل بودند گفت: با راه اندازی مدارس جدید تعداد دانش آموزان این مدارس در سال تحصیلی آینده به یك هزار و 571 نفر خواهد رسید كه 40 درصد رشد نشان می دهد.

واعظی تصریح كرد: از تعداد 44 نفر دانش آموز پذیرفته شده استان در المپیادهای علمی 35 نفر متعلق به مدارس سمپاد بود و دو نفر از دانش آموزان استان نیز در مرحله نخست المپیاد پذیرفته شده اند كه هر دو از دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هستند.ك/2

7348/533