۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80185934
T T
۰ نفر
ديدار وزراي كار ايران و عراق

تهران - وزير تعاون، كار و رفاه جمهوري اسلامي ايران در حاشيه اجلاسيه 101 اعضاي سازمان بين المللي كار با وزير كار و امور اجتماعي عراق ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این 'عبدالرضا شیخ الاسلامی' در دیدار با 'نصار الرباعی' پیرامون چگونگی توسعه و تعمیق همكاری های دو كشور گفت و گو كردند.

شیخ الاسلامی در این دیدار تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران توسعه همكاری ها با عراق را به نفع ملت های دو كشور و منطقه می داند.

وی گفت: بنا بر این با توجه به ظرفیت های موجود در وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعی این آمادگی وجود دارد تا تجربیات خود را در زمینه آموزش های فنی حرفه ای، بهزیستی و توانمندسازی معلولان و زنان سرپرست خانوار، تامین اجتماعی و توسعه صندوق كار آفرینی در اختیار عراق قرار دهیم.

وی از افزایش ثبات و امنیت در عراق ابراز خرسندی كرد و از میزبانی عراق برای گفت و گوهای اخیر جمهوری اسلامی ایران و كشورهای 1+5 در بغداد قدردانی كرد.

وزیر كار عراق نیز در این دیدار ضمن دعوت رسمی از شیخ الاسلامی برای دیدار از عراق تاكید كرد: ارتقای همكاری های فنی و كارشناسی و تشریك مساعی دو كشور امنیت و آرامش را در این حوزه بسیار مهم استراتژیك تثبیت خواهد كرد.

الرباعی دستاوردهای شگرف علمی جمهوری اسلامی ایران را ستود و آن را نشان هوشمندی و همت مسئولان و ملت ایران توصیف كرد و دشمنی استكبار با پیشرفت های علمی ایران را ناشی از خوی سلطه گری و انحصارطلبی غرب برشمرد.

وی گفت: كشورش هیچ محدودیتی برای همكاری با ایران ندارد و خود را نیازمند استفاده از تجربیات موفق ایران می داند.

در این نشست وزرای دو كشور موافقت كردند در آینده بسیار نزدیك هیاتهای كارشناسی با یكدیگر ملاقات كنند و زمینه های لازم برای همكاری را فراهم كنند.

اقتصام ** 9123 **1594
۰ نفر