۲۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 80188592
T T
۰ نفر
همايش بزرگداشت روز بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري برگزار شد

شهركرد- همزمان با عيد مبعث پيامبر اكرم (ص) و سالروز شهادت دكتر ' مصطفي چمران' همايش بزرگداشت روز بسيج اساتيد چهارمحال و بختياري در دانشگاه پيام نور شهركرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهركرد روز دوشنبه در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در جمع استادان بسیجی دانشگاه های استان از بعثت پیامبر اسلام (ص) به عنوان حساس‌‏ترین فراز تاریخ اسلام یاد كرد و اظهار داشت: وجود مبارك پیامبر گرامی اسلام (ص) تنها به مسلمانان تعلق ندارد بلكه ایشان متعلق به تمامی بشریت در تمامی اعصار است.

حجت الاسلام ' امیرقلی جعفری'هویت بخشی به انسان، تزكیه نفس، برقراری عدالت، فراهم شدن زمینه گسترش صلح و سازش، امنیت، رشد و تعالی بشریت در جنبه های مادی و معنوی را از دستاوردهای مبعث حضرت رسول اكرم (ص) عنوان كرد.

وی ادامه داد: با بعثت آن حضرت به پیامبری، مبارزه با شرك و خود پرستی و ترویج معارف و قوانین اسلامی نظیر توحید و خدا پرستی در دنیای اسلام، سرعت بیشتری به خود گرفت.

رییس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با تبریك فرا رسیدن عید مبعث و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دكتر ' مصطفی چمران' اظهار داشت: آن شهید بزرگوار از استعدادهایی كه پروردگار نزد او به امانت سپرده بود وقوف كامل داشت و می‏دانست چگونه آنها را در راه رسیدن به معشوق شكوفا سازد.

' احمدرضا بسیج' ادامه داد: شهید چمران، در راه رسیدن به خدا و نگهبانی از آرمان های انقلاب اسلامی، از رفاه زندگی مادی، زن و فرزند و مقام و منصب چشم پوشید و هرچه داشت در طبق اخلاص،‌ تقدیم پروردگار خویش كرد.

این مدرس دانشگاه های چهارمحال و بختیاری تصریح كرد: شهید چمران به ملاقات پروردگار دلبسته بود و همیشه در تلاش بود با انجام اعمال صالح خود را به جوار قرب او نزدیك ‏تر كرده و در این راه جز معبود خود، احدی را در عبادت و خدمت مورد توجه قرار نمی‏داد.

بسیج در ادامه با تشریح فعالیت های سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان در استان بیش از 600 عضو فعال دارد و این اعضاء در نشست های حلقه های صالحین و نشست های كانون های دانشگاهی فعالیت می كنند.

به گزارش ایرنا در پایان این همایش از هشت استاد بسیجی برتر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی چهارمحال وبختیاری تجلیل شد.

31 شهریور همزمان با شهادت دكتر' مصطفی چمران' در سال 1360 به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

11/547