۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 80189869
T T
۰ نفر

شهيد چمران دانشمندي جهادگر

۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 80189869
شهيد چمران دانشمندي جهادگر

ساوه- شهيد دكتر مصطفي چمران، دانشمندي جهادگر و مبارزي بي ادعا در تمامي مقاطع حساس قبل و بعد از انقلاب اسلامي بود.

این شهید والامقام وقت خود را وقف خدمت به خلق و جهاد در راه خدا كرد و از هیچ كس و هیچ چیز جز خداي متعال انتظار، ترس و باكي نداشت و سراسرعشق، محبت، شور، تلاش خالصانه و عاشق شهادت بود.

شهادت انسان‏ ساز این دانشمند پرافتخار اسلام كه هجرت و جهاد در جبهه های حق علیه باطل برای او پلی برای رسیدن به كمال و به نوعی پوییدن راه هموار معرفت برای كسب رضایت خدا بود.

او با زندگی سراسر غرق اخلاص و عرفان به دنبال شهادت حسین گونه و حسین وار بود و آنگاه كه به گواه تقویم در سال 60 در منطقه دهلاویه به ملكوت اعلی عروج كرد به آرزوی دیرینه خود دست یافت.

دكتر چمران، عارف، مردی از سرزمین آفتاب بود كه در پهنه گیتی به ویژه در دل كودكان لبنانی نیز جا باز كرد و مادران لبنانی نام چمران، همان چمران ساوه ای را كه مایه فخر و مباهات ایران و ایرانی است را برای كودكان خویش برگزیدند.

دكتر مصطفی چمران با همه اعتقادات پاك و گستره دانشش نه تنها متعلق به ساوه و ایران بلكه به تمام جهان اسلام است، او كه سلاح در دست در میدان كارزار، عبادت و عشق به معبود را به نمایش می گذاشت.

او از خاك بود اما آسمانی می اندیشید و ماندن برای او نتیجه ای جز پوسیدگی و كهنگی نداشت، او در مسیر شهادت پا نهاد تا به لقای محبوب بشتابد.

او به دور از جنجال و هیاهوهای سیاسی در راه خدا به جهاد برخاست و خود را بی ریا فدای عزت و كیان اسلام كرد.

او به هیچ حزب و گروهی وابستگی نداشت و در تمام زندگی سر افرازانه خود حماسه سازی های فراوانی را در جبهه حق و باطل ایران، لبنان و مرزهای فلسطین از خود به یادگار گذاشت.

هم اكنون ایران زمین نیازمند الگو پذیری از این دانشمند شهید است تا با الهام از خط فكری، اعتقادی و دانش او بر اقتدار و عظمت خود در تمامی عرصه ها به ویژه عرصه علمی بیافزاید و بار دیگر ثابت كند كه دانشمند ایرانی را در راه جهاد، اسلام و پاسداری از مرزهای میهن تا پای جان هراسی نیست.

او با دنیا وداع كرد با همه زیبایی هایش كه برای او ارزشی نداشت و در سایه سار ولایت و ولایت پذیری از سازش پذیری دوری كرد.

اینك با توجه به هجمه‌های فرهنگی بیگانگان، هدایت جوانان به الگوپذیری از این شهید استكبارستیز با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از نیازهای ضروری جامعه است زیرا آشنایی با شخصیت بزرگی همچون شهید چمران كه اسوه كاملی از علم، اخلاق، عرفان و شهادت‌طلبی است از اهمیت به سزایی برخوردار است.ك/4

7337/686