۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 80190034
T T
۰ نفر
70 درصد از سرطان ها در كشورهاي در حال توسعه رخ مي دهد

تهران - رييس انجمن سرطان‌هاي زنان ايران گفت : 70 درصد از سرطان هايي كه جديد شناسايي و ثبت مي شوند در كشورهاي در حال توسعه رخ مي دهد كه اين كشورها در آينده با مشكلات جدي رو به هستند .

دكتر اعظم السادات موسوی در چهارمین كنگره سرطان‌های زنان كه امروز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد افزود : سرطان‌های شایع در جهان را سرطان‌های ریه، پستان، كلوركتال، معده، پروستات و دهانه رحم تشكیل می دهند .

وی ادامه داد:سرطان‌های ریه، معده، كلوركتال، پستان میزان مرگ و میر آنان نسبت به سایر سرطان ها بالاترین را به خود اختصاص داده است .

موسوی اضافه كرد : بر اساس بررسی های و پژوهش انجام شده در سال 2008 بیشترین آمار ابتلاء به سرطان اختصاص به كشورهای استرالیا و نیوزیلند دارد .

وی اظهار داشت : ایران در منطقه‌ای جغرافیایی قرار دارد كه میزان ابتلا به سرطان در آن كمتر است به طوری كه هر ساله میزان ابتلا به سرطان در جهان دو برابر افزوده می‌شود و تا سال 2020 میزان موارد جدید ابتلاء به سرطان حدود 20 میلیون نفر خواهد بود.

رییس چهارمین كنگره سرطان‌های زنان اضافه كرد : افزایش سرطان تحت تاثیر بالا رفتن میزان امید به زندگی، آلودگی محیط زیست و استرس است .

موسوی افزود: در حال حاضر میزان ابتلا به سرطان پستان در كشور افزایش یافته است و این در گذشته شایع ترین سرطان اختصاص به سرطان معده داشت .

به گفته وی شایع‌ترین سرطان زنان در كشورهای صنعتی سرطان‌ پستان است و میزان مرگ و میر مانند كشورهای در حال توسعه است .

رییس انجمن سرطان های زنان گفت : در كشورهای توسعه بافته هورمون‌ها و عادات غلط غذایی از علت های اصلی ابتلا به سرطان است اما در كشورهای در حال توسعه عفونت ها مانند سرطان دهانه رحم شایع است.

موسوی اضافه كرد :بر اساس بررسی های انجام شده در خصوص سرطان در ایران در سال 2008 شیوع سرطان در مردان ایرانی 121 تا 123 در صد هزار بوده است .

به گفته وی سرطان‌های معده، كلوركتال از جمله سرطان‌های شایع در مردان ایرانی و سرطان‌های پستان، معده و دهانه رحم سرطان‌های شایع در زنان ایرانی است .

موسوی افزود :بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 88 به وزارت بهداشت و درمان، آموزش پزشكی پیشنهاد شده است كه در 4 استان مراكز ثبت سرطان راه اندازی شود .

علمی **1354**1544
۰ نفر