جوانان براي سرافرازي ايران اسلامي تمام تلاش خود را به كار گيرند

رشت - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت با اشاره به در پيش بودن سالروز ولادت مسعود حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان گفت: جوانان به عنوان آينده سازان كشور، بايد تمام سعي و تلاش خود را براي سرافرازي ايران اسلامي به كار گيرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'زین العابدین قربانی' در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت جوانان را موتور حركت جامعه خواند و افزود: مقام معظم رهبری بر سه اصل مهم تحصیل، تهذیب و ورزش تاكید دارند بنابراین جوانان بایستی با پیروی از رهبری در این سه بخش بكوشند.

وی به ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز اشاره و خاطرنشان كرد: جانبازان مترجمان ایثار، وفاداری و جهاد هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به جانفشانی ها و ایثارگری های جانبازان برای دفاع از كیان میهن و بقای نظام اسلامی اظهار داشت: این قشر ارزشمند جامعه سنگ صبور و سند الهی برای ما هستند.

وی ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، این نهاد را نماد احقاق حق و عدل الهی دانست و یادآور شد: سایه قانون و شمشیر عدالت در دست تلاشگران این عرصه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به برگزاری مراسم باشكوه در سالروز شهادت دكتر بهشتی در گیلان و حضور پرشور مردم از همه قشرها اشاره و بیان كرد: مردم با حضور در این مراسم نشان دادند كه ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار هستند.

وی شهید بهشتی را چهره بی نظیر دانست و خاطرنشان كرد: شهید بهشتی خار چشم دشمنان بود به همین دلیل با هدف قرار دادنش او را مظلومانه به شهادت رساندند.

امام جمعه رشت با بیان اینكه شهید بهشتی اسوه و الگوی شناخته شده برای مردم است، تصریح كرد: راه آیت الله شهید بهشتی پررهرو بوده و راهش برای همیشه ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیداری اسلامی شكل گرفته در منطقه اشاره كرد و گفت: این بیداری نتیجه حركت پیش رونده جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله قربانی با بیان اینكه انتخاب رییس جمهور مصر دنیا را به وحشت انداخته، افزود: حكومت بزرگ 80 میلیونی مصر در سایه اسلام حركت می كند.

وی با تاكید بر اینكه زورگویان با انفجار در عراق و سوریه و كشورهای اسلامی راه به جایی نمی برند، اظهار داشت: بازی های دشمنان اسلام در این كشورها، نشان از ضعف آنان است.

خطیب جمعه شهر رشت در ادامه فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب را از جمله مناسبت های هفته پیش رو عنوان و اضافه كرد: این شهید گرانقدر از اسوه های ایثار، شهادت، حق گویی، حمایت از انقلاب و رهبری بود.ك/2

7286/695