۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 80207665
T T
۰ نفر
50 خبرنگارداخلي و خارجي يادواره شهداي هواپيماي ايرباس را پوشش مي دهند

بندرعباس- مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس هرمزگان گفت: افزون بر 50 خبرنگار داخلي و خارجي با سفر به بندرعباس، بيست و چهارمين سالگرد شهداي حمله موشكي آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران را در آبهاي خليج فارس پوشش مي دهند.

سرهنگ پاسدار محمد دهقانی روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: 17خبرنگارخارجی از كشورهای فرانسه، هلند، آمریكا، لبنان و تعدادی دیگر از كشورها به همراه خبرنگاران رسانه های داخلی با سفر به هرمزگان نسبت به تهیه گزارش، خبر و تصویر اقدام می كنند.

وی اضافه كرد: تعدادی از نمایندگان رسانه های همگانی اعزامی از تهران شامل خبرگزاری ها، روزنامه ها، هفته نامه ها، شبكه های مختلف صدا و سیما نیز كه تعداد آنان به حدود 33نفر می رسد برای پوشش خبری و تصویری بزرگداشت 299شهید پرواز655 به بندرعباس می آیند.

مدیر كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان بیان داشت: این عده طی سه روز اقامت در هرمزگان از مراسم گلباران محل شهادت و همچنین بزرگداشت شهدا در جزیره بوموسی خبر، عكس و گزارش صوتی و تصویری و نوشتاری تهیه می كنند.

سرهنگ پاسدار دهقانی با اشاره به اهمیت موضوع گفت: حدود بیست و چهار خبرنگار، عكاس و فیلمبردار محلی از رسانه های همگانی هرمزگان نیز برای پوشش دادن این مراسم نام نویسی كرده اند.

اولین جلسه ستاد بزرگداشت شهدای 12تیرماه سالروز حمله موشكی آمریكا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران امروزشنبه بمنظور برنامه ریزی برای پشتیبانی از هر چه با شكوهتر برگزاری این مراسم و در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.

'راجرز كوپر' فرمانده ناو وینسنس ساعت 10 صبح یكشنبه 12تیرماه سال 67 در آبراه بین‌المللی خلیج فارس فرمان شلیك دو فروند موشك را صادر كرد كه اصابت این موشكها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌دفاع هواپیما را كه در كریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.

شهدای این سانحه كه درمیان آنان كودكان شیرخوار تا زنان و مردان و زوجهای جوان مهمان یك ساعته پرنده آهنین بودند، درحالی كه با هزار امید رسیدن به مقصد را انتظار می‌كشیدند، خونشان با این حمله بی‌رحمانه، امواج متلاطم آبهای نیلگون خلیج فارس را رنگین كرد.ك/3

512/668