۱۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 80210500
T T
۰ نفر
پنج رشته جديد تحصيلي به رشته هاي دانشگاه كاشان اضافه شد

كاشان- رييس دانشكده تحصيلات تكميلي منابع طبيعي و علوم زمين دانشگاه كاشان، از افزوده شدن پنج رشته جديد تحصيلي در اين دانشكده خبر داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه كاشان، دكتر 'ابوالفضل رنجبر'، رشته های 'علوم و مهندسی آبخیزداری' و 'علوم و مهندسی بیابان' را از جمله رشته های جدید دوره دكترای این دانشكده ذكر كرد و افزود: در این رشته ها هشت دانشجو برای اول مهر سالجاری پذیرفته می شوند.

وی افزود: در دوره كارشناسی ارشد نیز رشته های 'مرتع داری'، 'اكوتوریسم (طبیعت گردی)' و 'محیط زیست' گرایش آلودگی ها در این دانشكده افزوده شده كه برای اول مهرماه سال جاری 15 دانشجو در این رشته ها مشغول به تحصیل می شوند.

وی تاكید كرد: با افزوده شدن این رشته ها، تعداد رشته گرایش های این دانشكده در دوره كارشناسی ارشد و دكترا به هفت رشته افزایش می یابد.

رییس دانشكده تحصیلات تكمیلی منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه كاشان، تعداد دانشجویان در حال حاضر این دانشكده را 25 دانشجو برشمرد و تصریح كرد: این افراد در رشته های 'علوم آبخیزداری' و 'بیابان زدایی' دوره كارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

رنجبر افزود: در اول مهرماه سال جاری، 53 دانشجوی جدید شامل 45 دانشجو در دوره كارشناسی ارشد و هشت دانشجوی دكترا در این دانشكده پذیرفته می شوند كه تعداد دانشجویان این دانشكده به 78 دانشجو افزایش می یابد.

دانشكده تحصیلات تكمیلی منابع طبیعی و علوم زمین به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح علمی در حوزه های منابع طبیعی و علوم زمین از قبیل مدیریت عرصه های طبیعی، حوزه های آبخیز، مراتع و اكوسیستم های بیابانی در سال 1388 تاسیس شد.

1724/7429