شيوه سنتي فعاليت مربيان بدنسازي مازندران بايد تغيير كند

ساري- نايب رييس هيات بدنسازي و پرورش اندام مازندران شيوه فعاليت هاي آموزشي مربيان اين رشته ورزشي را سنتي دانست و بر ضرورت تغيير اين شيوه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' محمدرضا ابوالقاسمی ' روز سه شنبه در گردهمایی ورزشكاران و مربیان بدنسازی و پرورش اندام شهرستان قائمشهر ، گفت : شركت نكردن مربیان این رشته ورزشی در كلاس ها و دوره های آموزشی كه از سوی هیات مازندران و فدراسیون برگزار می شود سبب شد تا آنان از متدهای روز آموزشی بی اطلاع باشند.

وی ادامه داد : آگاه نبودن مربیان پرورش اندام و بدنسازی مازندران از شیوه های جدید فعالیت باعث شد تا ورزشكاران مستعد استان از دستیابی به مدال ها و مقام های برتر كشوری باز بمانند.

نایب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران خواستار جدی گرفتن كلاس های آموزشی از سوی مربیان این رشته ورزشی شد تا زمینه ارتقاء و تعالی رشته فراهم شود.

وی از شهرستان قائمشهر به عنوان قطب بدنسازی و پرورش اندام مازندران و كشور یاد كرد و گفت : پرورش بهداد سلیمی از این خطه گویای این مساله است.

ابوالقاسمی ادامه داد : با وجود فعالیت رشته پرورش اندام و بدنسازی در 90 باشگاه ورزشی قائمشهر تنها 15 مربی در این بخش فعالیت می كنند كه كمبود مربی با حضور در كلاس ها و دوره های آموزشی رفع خواهد شد.

هیات بدنسازی و پرورش اندام مازندران شامل شش كمیته پاورلیفتینگ ،پرس سینه، پرورش اندام ، قویترین مردان وكمیته مچ اندازی است.

حدود 800 باشگاه در مازندران در این رشته ها فعالیت دارند.ك/2

7329/1654