۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۲۶
کد خبر: 80212797
T T
۰ نفر
مبارزه با بيماري هاي مشترك بين انسان و دام اولويت كار دامپزشكي است

رييس شبكه دامپزشكي شهرستان فهرج گفت: مبارزه با بيماري هاي مشترك بين انسان و دام از اولويت هاي كاري دامپزشكي در هر شهرستان است.

'مهدی بمان دشتی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه های انتقال بیماری مشترك بین انسان و دام افزود: بیماری های مشترك بین انسان و دام از طریق تماس با دام ها، زندگی در مجاورت دام ها، انتقال از طریق حمله حیوانات به انسان و استفاده از فرآورده های دام و طیور، منتقل می شود.

وی واكسیناسیون دام ها، اجرای نظام مراقبت فعال و بیماریابی، سمپاسی دام ها و اماكن دامی، بازرسی گوشت دام و طیور، كنترل بهداشتی مراكز عرضه فرآورده های خام دامی، واكسیناسیون دام های حساس و حذف كشتار دام های آلوده در كشتارگاه، انجام تست و تشخیص دام ها را از جمله روش های مقابله با بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام عنوان كرد.

بمان دشتی، از تست سل و بروسلوز بیش از هزار راس گاو خبر داد و افزود: فاز اول مایه كوبی علیه تب برفكی بصورت رایگان در شهرستان فهرج در دست انجام است.

وی همچنین از واكسیناسیون سگ های خانگی و سگ های گله علیه بیماری هاری خبر داد و گفت: شهرستان فهرج یكی از قطب های دامداری و دامپروری در شرق استان كرمان بشمار می رود.ك/3

7444/8154/2624