۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۹:۳۸
کد خبر: 80213616
T T
۰ نفر
عدم ارائه خدمات و فروش كالا به اتباع خارجي در فارس كذب محض است

شيراز - مديركل اتباع و مهاجرين خارجي استانداري فارس ضمن تكذيب اخبار منتشر شده در برخي سايت ها مبني بر ممنوعيت ارائه خدمات و فروش كالا به اتباع خارجي در اين استان گفت: هيچ گونه دستورالعملي مبني بر ممنوعيت فروش كالا به اتباع خارجي صادر نشده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، غلامرضا غلامی افزود: مردم مسلمان كشورمان با توجه به آموزه های دینی و حس نوع دوستی منحصر به فردی كه دارند، همواره به مهاجران و اتباع خارجی كه به كشورمان وارده شده اند خدمات شایسته ارائه داده اند.

او اضافه كرد: مردم استان فارس كه از استان های مهاجر پذیر است ، طی سه دهه گذشته تاكنون از تمام مهاجرین و اتباع خارجی به بهترین شكل ممكن استقبال كرده اند و خدمات ارزنده ای در زمینه های مختلف از جمله آموزشی و بهداشت و درمان به آنها ارائه داده اند.

وی گفت: مهاجرین و اتباع خارجی طی این سال ها با هیچ گونه محدودیتی درتامین مایحتاج خود مواجه نبوده اند و امروز نیز به وضوح دیده می شود كه آنها به راحتی به خدمات و امكانات مختلف دسترسی دارند.

غلامی، عملكرد جمهوری اسلامی در ارائه خدمات به پناهندگان و مهاجرین خارجی را در مقایسه با سایر كشورهای پناهنده پذیر بسیار مطلوب توصیف كرد و اظهار داشت: اداره اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس با هدف صیانت از نیروی كار داخلی و كاهش میزان بیكاری در استان، ضمن ساماندهی و نظام مند كردن اشتغال اتباع خارجی، در ادامه سیاست های خود با كارفرمایانی كه اقدام به استفاده از نیروی كار اتباع خارجی غیر مجاز كنند برخورد قانونی خواهد كرد.

وی ایجاد یك فرصت شغلی را مستلزم صرف هزینه های بسیار دانست و افزود: با توجه به مشكلاتی كه در زمینه اشتغال جوانان در استان وجود دارد، نباید اجازه داد كه فرصت های شغلی كه حق جوانان ایرانی است به راحتی در اختیار اتباع خارجی فاقد پروانه كار قرار گیرد.

مدیركل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از كارفرمایان خواست كه استفاده از نیروی كار داخلی را در اولویت قرار داده و از استفاده از نیروی كار اتباع خارجی فاقد پروانه كارخودداری كنند.

غلامی، ضمن اشاره به تلاش های دستگاه های قضایی، انتظامی، اطلاعاتی، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی، خواستار همكاری مستمر و تعامل هرچه بیشتر این دستگاه ها و سازمان ها با اداره كل اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس شد.ك/1

678 /679