۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۴
کد خبر: 80213994
T T
۰ نفر
تكثير هفت ميليون قطعه ماهي در مركز تكثير ماهيان پلدشت آغاز شد

پلدشت، اروميه - رئيس مركز تكثير و پرورش ماهيان گرمابي شهيد كاظمي پلدشت از آغاز طرح تكثير هفت ميليون قطعه انواع بچه ماهي گرمازي در اين مركز خبر داد.

ساسان عیسی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: مركز پرورش ماهیان گرمازی شهید كاظمی پلدشت با تكثیر و پرورش سالانه 12 میلیون قطعه بچه ماهی، نقش مهمی را در تقویت و بازسازی ذخایر آبزیان آذربایجان غربی و دیگر نقاط كشور دارد.

وی افزود: حفظ و بازسازی ذخایر و حمایت از تعاونیهای صید و صیادی از مهمترین اهداف شیلات در تكثیر این بچه ماهیان گرمابی است.

رئیس مركز تكثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید كاظمی پلدشت خاطرنشان كرد: ماهیان تكثیر شده از گونه های كپور، آمور، فیتوفاك، سوف و بیگ هد است كه از نیمه دوم سال جاری در منابع آبی استان رها می شوند.

عیسی زاده اظهار كرد: پیش بینی می شود با تكثیر و پرورش و رهاسازی این تعداد ماهیان در منابع آبی استان در سال جاری میزان تولید این گونه ماهیان گرمابی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یابد.

وی افزود: مركز تكثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید كاظمی پلدشت در شمالغرب كشور تنها مركزی است كه سالانه به طور میانگین 12 میلیون قطعه انواع ماهی در آن تكثیر و پرورش می یابد.

امسال برای توسعه مركز تكثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید كاظمی پلدشت یك میلیارد ریال اعتبار منظور شده است كه با توسعه آن میزان تولید این مركز به بیش از 12 میلیون بچه ماهی در یك نوبت می رسد.

7128/581/پ/ 1645
۰ نفر