هفته هنر سيستان و بلوچستان در فرهنگسراي آزادي تهران آغاز شد

زاهدان - هفته هنر سيستان و بلوچستان با حضور سيد 'محمد حسيني ' وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، معاون امور هنري اين وزارتخانه، استاندار و نمايندگان مردم سيستان و بلوچستان در مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولان اين استان در فرهنگسراي آزادي تهران آغاز شد.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری هفته هنر استان را آشنایی شهروندان تهرانی با توانمندی های هنری برجسته این خطه كهن و هنردوست عنوان كرد.

حجت الاسلام 'عباس دانشی' گفت: در هفته هنر سیستان و بلوچستان، 120 نفر از هنرمندان استان به مدت چهار روز توانمندی های هنری و فرهنگی این منطقه را به نمایش می گذارند.

وی بیان كرد: برپایی نمایشگاه نقاشی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، عكاسی، برپایی كارگاه آموزشی و نمایشگاه سفال گری، سوزن دوزی و ساخت ادوات موسیقی از جمله برنامه های هفته هنر سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: تئاتر خیابانی، رقص شمشیر و موسیقی محلی به صورت میدانی در هفته هنر سیستان و بلوچستان نیز اجرا می شود.

او با بیان این كه رونمایی از دو حلقه آلبوم موسیقی سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های ویژه این هفته در تهران است، گفت: آلبوم موسیقی محلی استان در دو گویش سیستانی و بلوچستانی تهیه شده كه پس از رونمایی در هفته هنر، روانه بازار محصولات فرهنگی كشور می شود.

وی هدف از تهیه این آلبوم را حفظ و ترویج موسیقی بومی سیستان و بلوچستان در كشور اظهار داشت: آلبوم موسیقی محلی استان در بازه زمانی 180 دقیقه تولید شده است.

او بیان كرد: راهبرد دفتر موسیقی وزارتخانه متبوع، حمایت همه جانبه از موسیقی ایرانی اعم از سنتی، محلی و مقامی است.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: رونمایی از سه كتاب فصل جمهوری اسلامی ایران منتخب سالهای 89 تا 90 كشور كه مولفان آن از نویسندگان استان هستند، از دیگر برنامه ها ی این هفته است.

دانشی تجلیل از مفاخر سیستان و بلوچستان با حضور مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی غرفه فروش آثار هنرهای تجسمی، ارایه بسته سوغات استان از دیگر برنامه های جانبی هفته هنر استان در تهران برشمرد./3

7315/7437