۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۸:۱۵
کد خبر: 80220084
T T
۰ نفر
امام جمعه خوي: حوزه هاي علميه رسالت جهاني دارند

خوي_ امام جمعه شهرستان خوي با تاكيد بر نقش حوزه هاي علميه به عنوان سنگرهاي دفاع از اسلام و مكتب اهل بيت نبوت گفت: حوزه هاي علميه رسالت جهاني در دفاع از اسلام و شيعه را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شكوری در اجتماع طلاب تازه معمم شده حوزه علمیه بناب اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه شیعه به بركت انقلاب اسلامی رسالت جهانی دارند.

وی خطاب به طلاب حوزه های اعلمیه افزود: تلاش كنید تا در حد فقاهت و اسلام شناسی تحصیل كنید و افق دید، اهداف و آرمان های خود را در سطح جهان تعریف كنید حتی اگر فعالیت تان در یك بخش و یا روستا باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: حضرت آیة العظمی بروجردی بعد از رسیدن به مرحله فقاهت و اجتهاد در نجف و پس از بازگشت به ایران حدود 20 سال در یك شهر دور افتاده ای بنام بروجرد به تبلیغات و فعالیت های دینی مشغول بود در قدیم نوع علمای شهرستان ها این چنین بودند با اخلاص و قصد قربت خدمت می كردند دیگر دنبال القاب و عناوین نبودند.

امام جمعه خوی اضافه كرد: من می توانم در این شهرستان خوی از بیست نفر از شاگردان مبرز مرحوم بحرالعلوم ،كاشف الغطاء، شیخ انصاری صاحب جواهر و شیخ هادی تهرانی نام ببرم كه فقیه و مجتهد بودند در عین حال سالیان متمادی در این شهر مرزی خدمت كرده اند بدون اینكه دنبال القاب و عناوین و یا از كسی چشمداشتی داشته باشند.

حجت الاسلام شكوری سطحی نگری ،ساده اندیشی، گرایش به مادیات، عوام زدگی ،انزوا طلبی را از جمله آفت های سر راه طلاب جوان برشمرد و گفت: باید مواظب باشیم تا به این آفت ها مبتلا نشویم.

مسئول حوزه علمیه خوی خطاب به طلاب، ولائی و انقلابی بودن ،عمل بر مسوولیت جلوه داری و پیشوایی، داشتن قدرت تحلیل و بینش سیاسی، آشنایی با فرهنگ و رسومات جامعه، تخلق به اخلاق اسلامی را بعنوان رموزات موفقیت روحانیت در تبلیغ دین مقدس اسلام برشمرد.

وی با تبریك تلبس طلاب به لباس روحانیت گفت: تلاش كنید هیچ وقت از این لباس مقدس كه لباس رسولخدا(ص) و ائمه هدی است جدا نشوید.

7128/583