۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۳:۱۹
کد خبر: 80220838
T T
۰ نفر
ايجاد منطقه آزاد اقتصادي اكو تا سال 2015

تهران - دبير كل سازمان همكاري هاي منطقه اي اكو، گفت: سازمان اكو تلاش مي كند تا سال 2015 ميلادي منطقه آزاد اقتصادي ميان كشورهاي عضو اين سازمان را ايجاد كند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمد یحیی معروفی دبیر كل سازمان همكاری های منطقه ای اكو روز دوشنبه در بیست و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی منطقه ای اكو در مركز مطالعات وزارت امور خارجه اظهار داشت: ما از اعضای این سازمان انتظار داریم كه تلاش بیشتری را برای رسیدن به اهداف موردنظر و تامین رفاه مردم خود انجام دهند.

وی با تشریح برنامه های سازمان اكو، گفت: موافقت نامه تجاری اكوتا كه به دنبال آزادسازی تجاری است در مرحله آماده سازی قرار دارد.

دبیر كل سازمان اكو افزود: یكی از اهداف این طرح ، ایجاد منطقه آزاد اقتصادی میان اعضای اكو تا سال 2015 است.

وی خاطر نشان كرد: اجرای این طرح به دلیل تفاوت رژیم های تجاری كشورهای عضو با مشكلاتی مواجه است كه امیدواریم در اجلاس آینده در تركیه این مشكلات رفع شده و دستاوردهای خوبی را داشته باشیم.

معروفی در ادامه با بیان تعاملات سازمان اكو با سایر سازمان های بین المللی و منطقه ای اظهار داشت: سازمان اكو گسترش روابط با سازمان ملل و سایر سازمان های منطقه ای و بین المللی را در دستور كار قرار داده است.

وی اضافه كرد: بر این اساس اجلاس مشترك سازمان اكو و آسه آن (سازمان همكاری كشورهای جنوب شرق آسیا) پس از هشت سال وقفه در آینده نزدیك برگزار می شود.

دبیر كل سازمان اكو در ادامه به تشریح برنامه های سازمان اكو در زمینه های بانكداری، گردشگری، علمی، آموزشی، انرژی و مبارزه با تروریسم پرداخت.

بیست و دومین اجلاس شورای برنامه ریزی منطقه ای اكو كه از روز دوشنبه آغاز شده است به مدت سه روز با حضور نمایندگان كشورهای عضو در مركز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار می شود.

سیام**2022**9132*