۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 80229940
T T
۰ نفر
نمايشگاه كتاب و نرم افزار علوم قرآني در كرمانشاه بر پا مي شود

كرمانشاه - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه از برپايي نمايشگاه كتاب و نرم افزار علوم قرآني، همزمان با ماه مبارك رمضان در كرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمد آفتابی' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از 29 تیرماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای كرمانشاه واقع در پارك شاهد تا ششم مرداد ماه امسال دایر است.

وی گفت: این نمایشگاه 74 غرفه دارد كه در آن، 50 ناشر از استان های قم، تهران، اصفهان و كرمانشاه 80 هزار جلد كتاب با 10 هزار عنوان در زمینه های علوم قرآنی، ادعیه و بزرگان دین را به نمایش می گذارند.

آفتابی با بیان اینكه همچنین یك هزار عنوان نرم افزار قرآنی و 500 عنوان انواع محصولات فرهنگی در این نمایشگاه عرضه می شود ، افزود: تمامی كتب و نرم افزار قرآنی ارایه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد كه 20 درصد این تخفیف ها با ارایه بن خرید و 20 درصد مابقی از سوی ناشرین لحاظ می شود.

وی نزدیك كردن جوانان به معارف و علوم قرآنی را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه دانست و گفت: نمایشگاه در ایام فوق همه روزه از ساعت هشت صبح تا 21 عصر پذیرای عموم است.

آفتابی یادآور شد: در كنار این نمایشگاه برنامه های جانبی همچون برپایی محفل انس با قرآن و برپایی غرفه های حجاب و عفاف، كودك و نوجوان، نماز و پاسخگویی به احكام شرعی نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح كرد: علاوه بر كرمانشاه، نمایشگاههای كتاب و نرم افزار علوم قرآنی همزمان با ماه مبارك رمضان در 13 شهرستان دیگر استان نیز برپا می شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به بیان مهمترین برنامه های فرهنگی این اداره در ماه مبارك رمضان امسال پرداخت و اظهار داشت: برگزاری روزانه 160 جلسه تفسیر قرآن كریم در سراسر استان از جمله این برنامه هاست كه از این تعداد، 120 جلسه در كانون های فرهنگی و هنری مساجد و 40 جلسه نیز در ادارات ارشاد برگزار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره استانی شعر رمضان در كنگاور و برگزاری 14 مسابقه فرهنگی و هنری در سراسر استان كرمانشاه را از دیگر برنامه های ویژه ماه رمضان اعلام كرد.ك/2

7450/9102