۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱:۰۵
کد خبر: 80231297
T T
۰ نفر

يك زندان در تركيه طعمه حريق شد

۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱:۰۵
کد خبر: 80231297
يك زندان در تركيه طعمه حريق شد

آنكارا- در اثر حريق در دو ساختمان زنداني در شهر ماردين تركيه يك زنداني مجروح شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، ' مفید گولتكین' قائم مقام استاندار ماردین تركیه با صدور اطلاعیه ای این مطلب را عنوان كرد.

در این اطلاعیه با تكذیب ادعای برخی رسانه های تركیه مبنی بر اینكه حریق در چهار ساختمان این زندان رخ داده آمده است: در دو ساختمان زندان ماردین كه 80 زندانی محكوم به فعالیتهای تروریستی زندانی بودند امروز حریق رخ داد.

بنا به این اطلاعیه در این حریق یك زندانی مجروح شد.

لازم به ذكر است برخی رسانه های تركیه از حریق یاد شده با عنوان ' عصیان در زندان ماردین' نام برده بودند ولی در اطلاعیه قائم مقام استاندار ماردین به این نكته كه حریق چگونه رخ داده است اشاره ای نشده است.

رسانه های تركیه اعلام كردند شماری از زندانیان شهر 'ماردین' در جنوب شرقی تركیه ، در حمایت از مردم 'دیاربكر' ، زندان را به آتش كشیدند.

این زندانیان در اعتراض به ممنوعیت تظاهرات و راهپیمایی حزب حركت صلح و دمكراسی در دیاربكر كه منجر به درگیری بین مردم این شهر و پلیس شد ، زندان را به آتش كشیدند.

در پی ناآرامی های روز شنبه در دیاربكر ، اوضاع در این شهر همچنان ناآرام گزارش شده است.

در پی مخالفت استانداری دیاربكر با انجام تظاهرات و راهپیمایی مردم این شهر در حمایت از عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب كارگران كرد این كشور پ.ك.ك ، پلیس ضد شورش تركیه و مردم این شهر روز گذشته با یكدیگر درگیر شدند.

منابع خبری تركیه اعلام كردند كه در درگیری های روز گذشته حدود یكصد نفر توسط نیروهای پلیس و امنیتی دستگیر و ده ها نفر زخمی شدند كه به بیمارستان انتقال یافته اند.

خاورم**2012** 230**1080** 3404