۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 80247913
T T
۰ نفر

مجموعه مستند 'ميراثي از سيلك' ساخته شد

۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 80247913
مجموعه مستند 'ميراثي از سيلك'  ساخته شد

كاشان– مجموعه مستند 10 قسمتي 'ميراثي از سيلك' در جهت معرفي صنايع دستي كاشان ساخته شد.

تهیه كننده و كارگردان این مجموعه مستند، روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: در این مجموعه مستند سعی شده علاوه بر معرفی تمدن هفت هزار ساله سیلك كاشان به معرفی صنایع دستی این شهر پرداخته شود.

'سید علی اصغر امیری نسب' ادامه داد: در این مجموعه با بیان ویژگی های محوطه باستانی سیلك، 9 رشته از صنایع دستی كاشان به طور مجزا معرفی شده اند.

وی، 'شعربافی'، 'مخملبافی برجسته'، 'مخملبافی ساده'، 'زیلوبافی'، 'سفال نقش برجسته'، 'مسگری'، 'سفیدگری'، 'كاشی اسلیمی' و 'گره چینی' را از هنرهای معرفی شده در مستند میراثی از سیلك عنوان كرد.

كارگردان مجموعه مستند میراث سیلك توضیح داد: در مستند میراثی از سیلك، هنرمندان و فعالان صنایع دستی كاشان در مورد اهمیت و جایگاه این صنایع در تاریخ این سرزمین صحبت كرده اند.

وی یادآورشد: در هنگام ساخت این مستند متوجه شدم كه بیشتر هنرمندان صنایع دستی كاشان از پییشكسوتان و تنها بازماندگان این رشته ها هستند و شخص دیگری برای ادامه راه آنها وجود ندارد.

امیری نسب ادامه داد: ساخت مستندهای 10 قسمتی را از تمام استان های ایران در برنامه كاری خود دارم كه اكنون كار پیش تولید مجموعه مستند 10 قسمتی دیگری با هدف معرفی صنایع دستی استان خراسان رضوی در حال انجام است.

وی از 'الهه اربابی'، 'مریم فلاحتی' و 'مرضیه صفاری' به عنوان پژ‍وهشگران این مستند یاد كرد و گفت: 'رضا ریوندی' مدیر تصویربرداری،'حمید رضا عطارزاده' تدوینگر و صداگذار ، 'مصطفی بهمنی' صدابردار و 'عطیه دامیار' به عنوان طراح تیتراژ از دیگر عوامل ساخت این مستند هستند.

فراهنگ**1724/9876
۰ نفر