بايد چشم انداز توسعه و برنامه مشخص با نگاه به آينده براي گرمسار داشت

سمنان - نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي بزرگترين مشكل گرمسار را نداشتن چشم انداز توسعه و انجام نشدن كارها در گذشته بر اساس برنامه و استراتژي مشخص با نگاه به آينده دانست.

'غلامرضا كاتب' در نشست با جمعیت گرمساریهای مقیم سمنان ابراز امیدواری كرد: این جمعیت مشورتی با كمك به نماینده مردم این مشكل اساسی را مرتفع سازد.

وی شكل گیری جمعیت گرمساری ها را باعث تقویت سرمایه اجتماعی گرمسار و رشد شاخص های توسعه‌ای شهرستان خواند و گفت: با ایجاد و تقویت تشكل های مردمی و اجتماعی به حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كمك می شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت گرمساری های مقیم سمنان وی افزود: در گرمسار میزان بیكاری در قشر تحصیلكرده خیلی بالاتر از بخش كارگری و بیسواد است و باید ظرفیت ها و پتانسیل های گرمسار بررسی شود و برای توسعه سرمایه انسانی و تقویت سرمایه اجتماعی گرمسار برنامه ریزی و اقدام شود.

كاتب با تاكید بر ضرورت افزایش سهم مدیریت مردم تحصیلكرده گرمسار و آرادان در سطح استان سمنان اظهار داشت: بر این مساله به عنوان حق جوانان تحصیلكرده و توانمند گرمسار و آرادان،‌ پافشاری می كنم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با بیان اینكه اندیشه و فكرها هستند كه جامعه را متحول می كنند از نخبگان، سرمایه گزاران و افراد صاحب تجربه و تخصص گرمساری برای ایجاد تحول در گرمسار دعوت كرد.

وی خواستار مشاركت مردم در شركت عمران توسعه گرمسار شد و یكی از راههای مهم جذب سرمایه گذار در توسعه و آبادانی گرمسار را تقویت و تحرك شركت عمران توسعه گرمسار دانست.

كاتب با بیان اینكه تصمیم دارد تیم مشورتی شامل 15 نفر در بخشهای مختلف بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی،‌ صنایع و فناوری، زیرساخت و كشاورزی و ... از متخصصین و اشخاص صاحب تجربه در گرمسار تشكیل می شود گفت: این تیم نماینده ای از تصمیم‌گیریها منطبق با خواست و نظر مردم و بر اساس برآیند نظر خبرگان مردم باشد.

وی با تاكید بر همگرایی نمایندگان استان سمنان برای توسعه این استان ابراز امیدواری كرد نمایندگان مردم در مجلس،‌ كار نظارتی در مجلس و ارزیابی مدیران را بنحو شایسته انجام دهند و از طرفی حامی مدیران اجرایی دولت نیز باشند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری به مجلس، توجه به دو نكته مهم شامل پافشاری بر روی منافع مشترك و پرهیز از حاشیه سازی و چالش های ناموجه را مورد تاكید قرار داد.

وی دامن زدن به حاشیه ها و چالش های ناموجه را باعث افزایش فشارهای اقتصادی بر مردم دانست و گفت: یكی از اهداف و برنامه های وی علاوه بر افزایش سهم مدیریت مردم گرمسار و آرادان در سطح استان، ایجاد همگرایی و اتحاد و انسجام در مردم است كه با وحدت و انسجام می توان به حقوق خود دست یافت.‌

كاتب همچنین گزارشی از پیگیری های كلان توسعه ای گرمسار ارائه كرد و با اشاره به حوادث جاده ارتباطی قم – گرمسار كه باعث بسته شدن این محور شده افزود: این مساله را پیگیری كرده و جاده مذكور باز می شود و تا سال آینده بواسطه پروژه جاده حرم تا حرم،‌ جاده ارتباطی این مسیر تا گرمسار شش بانده می شود.

وی با اشاره به ایجاد شهرهای الكترونیك در استان سمنان افزود: مذاكراتی با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات كشور انجام شده و قول مساعد همكاری های فنی و كمك مالی در این زمینه برای توسعه و استقرار شهر الكترونیك گرمسار داده شده است.

رئیس هیات مدیره جمعیت گرمساری های مقیم سمنان نیز در این نشست گزارشی از شكل گیری و اقدامات جمعیت مذكور ارائه و اهداف اصلی این جمعیت را فعالیت در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بیان كرد.ك/1

599/608