۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 80252840
T T
۰ نفر
بهره گيري از منابع صندوق توسعه ملي براي حمايت از بازار سرمايه

تهران - نايب رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملي مي تواند راهكاري براي حمايت از بازار سرمايه باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، 'محمدرضا پور ابراهیمی' با اشاره به تاثیرپذیری بازار سرمایه از مباحث غیر مرتبط با بورس، گفت: با توجه به این موضوع استفاده از منابع صندوق توسعه ملی می تواند راهكاری برای حمایت از بازار سرمایه جهت ممانعت از تاثیرپذیری آن باشد.

وی اساسنامه صندوق توسعه ملی را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: بر این اساس امكان سرمایه گذاری داخلی و خارجی با منابع صندوق توسعه ملی وجود دارد.

نایب رییس كمیسیون اقتصادی مجلس تصریح كرد: با توجه به ظرفیتی كه صندوق توسعه ملی دارد، سرمایه گذاری آن در بازار سرمایه می تواند بسیار مثبت باشد.

پور ابراهیمی اظهار داشت: با ورود منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، اعتماد سرمایه گذاران به بورس افزایش می یابد.

وی با اشاره به نحوه تخصیص منابع صندوق توسعه ملی تصریح كرد: بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت مستقیم به پروژه ها تخصیص می یابد و از سوی دیگر بخشی از منابع به صورت مستقیم به بورس تزریق می شود.

پور ابراهیمی با اشاره به مباحث مطرح شده برای سرمایه گذاری ارزی یا ریالی در منابع صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه اظهار داشت: مطابق اساسنامه صندوق توسعه ملی تبدیل ارز به ریال و ورودش به صنایع یا بازار سرمایه به دلیل بازخورد تورمی كه به همراه دارد، امكان پذیر نیست.

وی تاكید كرد: از این رو به دنبال راهكاری هستیم تا منابع صندوق را به صورت ارزی و بدون نیاز به حذف محدودیت قانونی وارد بازار سرمایه كنیم.

وی با اشاره به این كه، برخی از پروژه ها اعتبارات ارزی و ریالی دریافت می كنند، خاطر نشان كرد: بر این اساس در صندوق توسعه ملی تركیبی از منابع برای حمایت از بازار سرمایه دیده شده است.

نایب رییس كمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارسال نامه رییس سازمان بورس به مجلس خاطر نشان كرد: در این نامه رییس سازمان بورس خواستار تسهیل ورود منابع صندوق توسعه ملی به بورس شده كه این موضوع در حال بررسی است.

اقتصام** 9141/1594
۰ نفر