۱۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 80254747
T T
۰ نفر
150 نفر حافظ قرآن در استان يزد وجود دارند

يزد - رييس مهد قرآن كريم استان يزد گفت: در سطح استان بيش از 150حافظ قرآن كريم وجود دارند كه با شركت در دوره هاي اين مركز حافظ كلام وحي شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ' حمید مطهریان ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 70 درصد حافظان قرآن كریم مهدقرآن كریم یزد را خواهران تشكیل می دهد.

وی اضافه كرد: پارسال در مجموع 26 نفر در سطح استان با حضور دركلاس های مهد ، حافظ كلام وحی شدند .

این مسئول از برگزاری دومین جشنواره آیه‌های نور در این استان در سالجاری خبر داد .

مطهریان تصریح كرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ، دومین جشنواره آیه‌های نور در سال جاری برگزار و از حافظان كلام وحی حمایت صورت می گیرد .

رییس مهد قرآن كریم استان یزد اظهار داشت: در این جشنواره قرآنیحافظان قرآن می‌توانند در مسابقات حفظ قرآن و رشته‌های سه ، پنج ، 10، 20 و 30 جزء قرآن كریم شركت كنند.

مطهریان گفت: همه حافظان قرآن در سطح استان از هر مؤسسه‌ای كه باشند می‌توانند در این مسابقه شركت كنند.

وی تصریح كرد: این مسابقه در سه مرحله برگزار می‌ شود كه مرحله اول به صورت كتبی و حضوری می‌باشد و افرادی كه 60 امتیاز از 100 امتیاز را كسب كنند به مرحله دوم راه می‌یابند.

این مسئول اظهار داشت:در مرحله دوم افرادی كه بیش از 70 امتیاز را كسب كنند در سه گروه ممتاز، عالی و خوب دسته بندی شده و با هم به رقابت می‌پردازند و به ده نفر اول هر گروه هدایایی از قبیل كمك هزینه سفر عمره، عتبات و سكه تمام، نیم و ربع اهداء می‌شود.

مطهریان خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان برای شركت در این مسابقه باید با مراجعه به سایت مؤسسه فوق‌الذكر به آدرس www.mahdquranyazd.ir جهت ثبت نام مراجعه كنند.

اولین جشنواره آیه‌های نور در سال گذشته با استقبال بیش از 500 نفر از حافظان قرآن برگزار شد.ك3

7536/1968