۱۱ مرداد ۱۳۹۱، ۷:۵۹
کد خبر: 80255927
T T
۰ نفر
140زنداني جرايم غيرعمددركهگيلويه و بويراحمد نياز به كمك مالي دارند

ياسوج - رييس كل دادگستري و ستاد ديه كهگيلويه و بويراحمد گفت: 140زنداني جرايم غيرعمد در اين استان براي آزادي از زندان نياز به حمايت مالي خيرين دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'علی جمادی' سه شنبه شب در ششمین جشن گلریزان ویژه كمك به زندانیان نیازمند و آبرومند كهگیلویه و بویراحمد افزود: این ستاد هرساله در ایام ماه مبارك رمضان اقدام به برگزاری سنت حسنه جشن گلریزان به منظور جمع آوری كمك های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد می كند.

وی بیان كرد: این اقدام خداپسندانه براساس نظر مقام معظم رهبری و دستور رییس قوه قضائیه مبنی بر كاهش جمعیت كیفری و خالی شدن زندان‌ها از محكومان جرائم غیر عمد صورت می گیرد .

جمادی اظهار داشت : ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد مصمم است تا با جدیت و پیگیری مستمر این فرمان را اجرایی و عملیاتی كرده و از همه امكانات دولت و مردم بهره گیرد تا زندانیان جرائم غیر عمد و افراد واجد شرایط را از زندان‌ها خارج و به كانون گرم خانواده بازگرداند .

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان با اشاره به تلاش این ستاد برای آزادی زندانیان در همه ایام سال تصریح كرد :این ستاد با عنایت به سیاست های دیه كشور و در راستای كمك به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال 90 تلاش چشمگیری كرده است.

جمادی عنوان كرد: ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد تلاش دارد تا این زندانیان را در زندان های استان شناسایی و زمینه آزادی آنها را فراهم كند.

وی با اشاره به اینكه در مرحله اول برای تمامی زندانیان بدهكار دیه در زندان های استان پرونده تشكیل می شود ابراز داشت: این پرونده ها در نشست های متعدد هیات مدیره ستاد دیه استان مورد بررسی و با پرداخت كمك بلاعوض به آنها موافقت شد.

جمادی بیان كرد: در این راستا پرونده محكومان به دیه برای بررسی نهایی به ستاد دیه كشور ارسال كه در كمیسیون ویژه ستاد دیه مركز با پیشنهادات ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد موافقت و زمینه آزادی تمام زندانیان بدهكار دیه فراهم شد.

رییس كل دادگستری كهگیلویه و بویراحمد گفت: این كار در حالی انجام شد كه در پایان سال 90 هیچ زندانی بدهكار دیه ای در زندان های این استان وجود نداشته است.

جمادی افزود: در مرحله دوم زندانیان بدهكار مالی واجد شرایط بخشنامه های ستاد دیه مركز شناسایی و پس از تشكیل پرونده و سیر مراحل قانونی، به درخواست هایشان در هیات مدیره ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد و ستاد دیه كشور رسیدگی و زمینه آزادی تعداد زیادی از آنها فراهم گردید.

وی بیان كرد:از ابتدای سال 90 تا پایان مردادماه 91 تعداد پرونده های ورودی و تشكیل شده برای مددجویان واجد شرایط 380 فقره و تعداد زندانیان آزاد شده 318 نفر بوده است.

جمادی اظهار داشت: مبلغ كل بدهی این زندانیان 13 میلیارد و 888 میلیون تومان است كه این ستاد با همكاری شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های یاسوج و گچساران و گفتگوی مداوم با شاكیان توانست هشت میلیارد و 616 میلیون تومان برای مددجویان گذشت اخذ نماید.

رییس هیات مدیره ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: در سه ماهه اول سال جاری تا پایان خردادماه تعداد 77 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد محكومیتی با پرداخت 929 میلیون تومان از سوی ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.

جمادی نقدینگی محكومان برای پرداخت به شاكیان در این مدت را یك میلیارد تومان اعلام كرد.

وی ابراز داشت: پرداختی ستاد دیه كهگیلویه و بویراحمد برای آزادی 318 نفر زندانی مبلغ چهار میلیارد و 272 میلیون تومان بود كه از این میزان چهار میلیارد و 110 میلیون تومان به صورت بلاعوض از محل كمك های ستاد دیه خیرین، منابع داخلی دیه استان و كمك های دولت تامین شده است.

جمادی گفت: مبلغ 162 میلیون تومان نیز به صورت وام قرض الحسنه از طریق بانك های عامل كهگیلویه و بویراحمد برای آزادی زندانیان محكوم به دیه در استان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: این تعداد زندانی جرائم غیر عمد با نقدینگی خانواده، گذشت شاكیان، مساعدت ستاد دیه و كمیته امداد امام خمینی (ره) و كمك های موردی آزاد شدند.

به گفته جمادی هم اكنون 140 زندانی جرائم غیرعمد شامل تصادف، بدهكاری مالی و مهریه در زندان های كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه خود و خانواده هایشان چشم انتظار كمك خیرین برای كمك به آزادی آنها هستند.

در پایان این مراسم خیرین استان كمك های مالی خود برای آزادی زندانیان را اهدا كردند.

671/7534