۱۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۷:۱۹
کد خبر: 80259429
T T
۰ نفر
نماينده مجلس:شيرابه زباله منطقه انجيل سي بابل به دريا مي ريزد

ساري - نماينده مردم بابل درمجلس شوراي اسلامي گفت: شيرابه منطقه انجيل سي بابل به دريا مي ريزد و براي مردم مشكل ساز شده است.

حجة الاسلام 'علی اكبر ناصری' روز جمعه در جلسه بررسی راهكارهای توسعه شهرستان بابل درجمع اعضای شورای اسلامی این شهر بیان داشت: زباله یك مشكل اساسی در استان مازندران است كه رفع آن نیازمند پیگیری جدی می باشد.

وی بابیان اینكه مشكل زباله با ارائه راهكارهای مناسب می تواند حل شود؛ ادامه داد: شهرهای بابل، بابلسر، آمل و فریدونكنار باید بشكل اساسی با اجرای یك طرح كلان منطقه ای برای رفع مشكل زباله اقدام كنند.

وی در ادامه همچنین به موضوع درآمد شهرداری ها اشاره كرد و بیان داشت: خودگردان بودن شهرداری‌ها برای تامین منابع درآمدی سبب شده تا احداث و فروش مجتمع‌های تجاری شهری افزایش یابد و شهرداری‌ها از فروش مجتمع‌ها، بخشی از درآمد خود را تامین كنند.

'ناصری' جذب سرمایه گذران بخش خصوصی را یكی از راهكارهای عملی برای درآمد شهرداری ها برشمرد.

نماینده مردم بابل وضعیت ساخت و سازهادر بابل را نامناسب برشمرد و گفت: احداث مجتمع‌های تجاری چند طبقه از بیمارستان شهید بهشتی تا دانشگاه علوم پزشكی به یك گذرگاه تنگ برای شهروندان بابلی مبدل شده است كه علاوه بر شهروندان، بیماران را با مشكل جدی مواجه كرده است.

در ادامه همچنین رییس كمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بابل نیز با بیان اینكه مشكلات زباله در این شهر به وضعیت بحرانی رسیده است؛ گفت: كاهش معضل زباله بابل نیازمند تعیین زمین جدید از سوی فرمانداری این شهرستان می باشد .

'فرامرز ابوالحسنی' بیان كرد: هم اكنون مشكلاتی در انجیل سی وجود دارد كه نه تنها مردم منطقه را بشدت آزار می دهد بلكه نظر كارشناسان مجموعه شهرداری و شورای شهر بابل را هم بسیار نگران كرده است .

وی اظهارداشت: شهرداری بابل سالانه بیش از 40 میلیارد ریال برای جمع آوری، دفع زباله و موارد مرتبط با آن هزینه می كند كه از این مبلغ 10 میلیارد آن فقط در انجیل سی هزینه می شود .

وی ادامه داد: از یك سال پیش بر اساس پیشنهاد استاندار مازندران مبنی بر مذاكره با شركت سرمایه گذار( SWT ) مالزیایی شهرداری بابل ، بابلسر و آمل به اتفاق وارد مذاكره شدند.

وی گفت: طبق توصیه استاندار شهرهای بابل ، بابلسر ، امیركلا ، بهنمیر و دیگر شهرهای اقماری این دو شهرستان در مورد احداث كارخانه زباله سوز با ظرفیت 500 تن در روز این مذاكرات به نتیجه رسید و در جلسه ای كه با حضور معاون عمرانی استاندارو فرمانداران این دو شهرتشكیل شد، مقررگردیدكه فرمانداران زمینی تهیه و شهرداری ها آنرا خریداری كنند .

رییس كمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل خاطر نشان ساخت: از آنجایی كه زمین چهارهكتاری با اعتبار هفت میلیارد ریال علی رغم اینكه در منتهی علیه جنوب شهرستان بابلسر در مقری كلا واقع شده است و بهترین نقطه بین بابل و بابلسر قرار دارد و هیچ ضربه ای به شهرستان بابلسر و روستاهای همجوار وارد نمی كند متاسفانه فرمانداری بابلسر مانع این كار شد و شهردار و شورای شهر این شهرستان نیز نظر فرمانداری را پذیرفت.

وی بیان داشت: همچنین جلسه ای كه بین فرمانداران بابل و بابلسر در دفتر كار استاندار تشكیل شد، متاسفانه استانداری هم به در خواست بابلسر جواب مثبت داد و قضیه به همین راحتی از سوی استانداری منتفی شد.

وی گفت: علی رغم این حوادث و فراز و نشیب ها ما در كار خودمان جدی و مصمم هستیم و همچنان شركت مالزیایی بر قرار دادش تعهد دارد و ما منتظر یم تا فرمانداری بابل زمین جدید را به شهرداری معرفی تا تنها در مورد زباله شهرستان بابل و امیر كلا و شهرهای اقماری آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

7328/402