۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 80260400
T T
۰ نفر

تهران - بازيگر نمايش 'ساقي' گفت: هدايت صحيح كارگردان در كنار شناخت و درك صحيح بازيگر از نقشي كه به ايفاي آن مي پردازد؛ در باور پذير كردن متن و اقبال مخاطبان به آن اثر نمايشي نقش مهمي دارد.

'شكرخدا گودرزی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: بازی در نمایش 'ساقی' به كارگردانی امیر دژاكام بعد از هفت سال به من كمك كرد كه به عنوان بازیگر در صحنه های نمایشی حضور پیدا كنم.

وی افزود: در طی این مدت به دلیل كارگردانی چند اثر نمایشی فرصتی برای ایفای نقش پیدا نكرده بودم و خوشحالم كه با حضور در این اثر نمایشی فرصتی دوباره برای كسب تجربه جدید در حرفه تئاتر پیدا كردم.

وی ادامه داد: یكی از اصلی ترین دلایل پذیرش بازی در این اثر نمایشی در كنار شناختی كه از امیر دژاكام داشتم به اخلاق حرفه ای او در كارگردانی باز می گشت و آنكه دست بازیگر را برای خلق شخصیت و ایفای نقش در صحنه باز می گذارد و اجازه استفاده تجربیات یك بازیگر را در خلال اجرای نقش به او می دهد.

كارگردان نمایش 'بهرام چوبینه'، نقش آفرینی در صحنه تئاتر را در قیاس با سایر گونه های تصویری مانند سینما و تلویزیون بسیار مشكلتر دانست و گفت: بازیگر در تئاتر حق اشتباه ندارد و اولین اشتباه او می تواند به قیمت از دست رفتن یك اثر نمایشی تمام شود.

وی ادامه داد: مخاطبان نیز انتظارشان از هنرمندان تئائر بسیار فراتر از گونه هایی مانند سینما و تلویزیون است و در صورت قبول نقش آفرینی یك بازیگر تئاتر، تا آخرین لحظه نمایش با آن اثر همراه خواهند شد و به همذات پنداری با آن نمایش و یا شخصیت آن داستان تئاتری خواهند پرداخت.

گودرزی تعامل مثبت میان كارگردان و بازیگر را در باورپذیر كردن نقش های نمایشی كاملا موثر دانست و گفت: بدون شك هدایت صحیح كارگردان در كنار شناخت و درك صحیح بازیگر از نقشی كه به ایفای آن می پردازد می تواند در باور پذیر كردن متن و اقبال مخاطبان به آن اثر نمایشی نقش مهمی داشته باشد.

وی درباره شخصیت 'شمس الدین' كه در نمایش ساقی به ایفای نقش آن می پردازد گفت: در دل داستان ابتدایی این اثر، شخصیت 'شمس الدین' دارای پیش زمینه های مشخصی نبود و با ارائه پیشنهادی مبنی بر افزودن یك جمله به دیالوگ های این نمایشنامه و پذیرش آزادنه كارگردان توانستیم شناسنامه هویت بخشی برای این كاراكتر خلق كنیم.

گودرزی با تاكید بر آنكه روایت این اثر نمایشی به برهه ای از زندگانی حضرت امیر المونین علی(ع) می پردازد گفت: به هیچ عنوان نمی پذیرم كه این اثر نمایشی یك تئاتر مناسبتی است چرا كه اسلام و ارادت ما به شخصیت های بزرگی و تاثیرگذار آن چون حضرت علی (ع) در زندگی فرد فرد ایرانیان جاری است و به مناسبت خاصی وابسته نیست.

نمایش 'ساقی' به نویسندگی و كارگردانی امیر دژاكام همه روزه به جز شنبه ها ساعت 21 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود.

قراهنگ**9266**1588