خيرين دزفول420ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك كردند

دزفول - مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان دزفول گفت: خيرين و نيكوكاران دزفولي 420 ميليون ريال براي كمك به آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك كردند.

'ابوالحسن صادقی پور' روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در جشن گلریزان كه همزمان با ماه مبارك رمضان در دزفول برگزار شد از سوی خیرین كمك شد تا در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به كار گرفته شود ضمن اینكه دو میلیارد ریال تسهیلات بانكی نیز برای همین منظور اختصاص یافت.

وی تصریح كرد: برای حمایت از زندانیان جرایم غیر عمد كه به دلیل مشكلات مالی در زندان به سر می برند بانك پاسارگاد به هر زندانی 50 میلیون ریال و صندوق ولی عصر (عج) به هر زندانی 40 میلیون ریال وام بدون بهره اعطا می كند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول افزود: زندانیانی برای اعطای تسهیلات به بانك معرفی می شوند كه از طرف انجمن معرفی شده باشند وبدهی آنها در حدی باشد كه با دریافت وام مورد نظر آزاد شوند.

صادقی پور با اشاره به كمك های مردمی سال كذشته نیكوكاران گفت: پارسال در جشن جمع آوری كمك های مردمی، نیكوكاران شهرستان دزفول 500 میلیون ریال،نیكوكاران شهرستان اندیمشك 460 میلیون ریال و نیكوكاران شهرستان شوش 130 میلیون ریال برای كمك به زندانیانی كه مشكل مالی دارند اهدا كردند كه امیدواریم این كمك ها بیشتر شود و هیچ كس به دلیل مشكللات و بدهی های مالی در زندان به سر نبرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول با اشاره به عملكرد انجمن دزفول گفت: در سه سال گذشته 110نفر از زندانیان مالی با حمایت های مالی خیرین آزاد شدند كه جای تشكر از خیرین و نیكوكاران است.

وی افزود: مقدار بدهی این زندانیان چهار میلیاردو800 میلیون ریال بود كه با پیگیری های انجمن و رایزنی های صورت گرفته با طلبكاران شكات ،این بدهی به یك میلیاردو 950 میلیون ریال تقلیل و توسط خیرین پرداخت شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان دزفول گفت: انجمن حمایت از زندانیان یك موسسه غیر انتفاعی ومردمی است كه زیر نظر سازمان زندانهای كشور می باشد و تركیبی از رییس دادگستری،فرماندار،دادستان ،رییس زندان های استان، رییس زندان شهرستان وسه نفر از معتمدین است كه با توجه به اینكه زندان دزفول زندانیان شهرهای شوش،اندیمشك ودزفول را زیر پوشش دارد این سه معتمد از این سه شهر می باشند.

وی افزود: این سازمان با هدف كمك به زندانیان جرایم غیرعمد مانند زندانیان دیه، مهریه، ورشكسته های بازاری و این گونه موارد تشكیل شده و به دلیل اینكه یك انجمن مردمی است هیچ گونه اعتبار دولتی به آن تعلق نمی گیرد و با كمك های مردمی مسایل فرهنگی،رفاهی،اجتماعی زندانیان و مشكلات خانواده های زندانیان را رفع می كند.

صادقی پور تعداد خانواده های زیر پوشش انجمن حمایت از زندانیان دزفول را 489 خانواده عنوان كرد و گفت: علاوه بر این تعداد مواردی نیز در طول ماه به انجمن مراجعه كرده و از حمایت های انجمن برخوردار می شوند.

7278/538