۲۰ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۸
کد خبر: 80269744
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: روز جهاني قدس اعلام نابودي رژيم صهيونيستي است

رشت - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت گفت: مردم با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر با اعلام نابودي رژيم صهيونيستي به دنيا ، فرياد مي زنند كه غده سرطاني اسرائيل بايد از منطقه برچيده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'زین العابدین قربانی' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت در جمع نمازگزاران افزود: رژیم صهیونیستی مایه جنگ و جدال در دنیا و خاورمیانه است بنابراین باید نابود شود.

وی به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس اشاره و اظهار كرد: این اقدام مدبرانه امام خمینی (ره) ، به منظور بسیج دنیای اسلام علیه رژیم صهیونیستی بوده است.

خطیب جمعه شهر رشت ادامه داد: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی امسال نیز هر چه گسترده تر در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت خواهند كرد.

آیت الله قربانی همچنین با اشاره به فرارسیدن 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی گفت: آزادگان در دوران اسارت خود بزرگترین جهاد را انجام دادند.

وی با بیان اینكه آزادگان كشورمان اخلاص و ارادتشان را به امام خمینی (ره) به نمایش گذاشتند، تصریح كرد: این عزیزان با بازگشت به كشور، پشتوانه ای برای انقلاب اسلامی هستند.

آیت الله قربانی با بیان جانفشانی ها و فداكاری ها آزادگان برای دفاع از میهن اسلامی تاكید كرد: این قشر به عنوان سرمایه های ملی و انقلابی بایستی حفظ شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به شب های پرفیض قدر اشاره و خاطرنشان كرد: این شب ها، بهانه ای برای راز و نیاز و بهره مندی از فیوضات الهی است كه بایستی حداكثر بهره را از این ایام ارزشمند ببریم.

وی به فرارسیدن روز مقاومت اسلامی نیز اشاره و بیان كرد: در سال 1385 حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، توانست بر دشمن تمام مسلح رژیم صهیونیستی غلبه كند.

امام جمعه رشت اقدامات تروریستی در سوریه را محكوم كرد و هدف دشمنان از تلاش برای ناامن كردن این كشور را از بین بردن جریان مقاومت خواند و با اشاره به نشست دیروز تهران برای رفع بحران در سوریه، ابراز امیدواری كرد كه با حمایت همسایگان، توطئه های دشمنان در سوریه نقش بر آب شود.ك/2

7286/695