۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 80274894
T T
۰ نفر

پايگاه بسيج به عنوان يكي از اركان مهم مساجد است

۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 80274894
پايگاه بسيج به عنوان يكي از اركان مهم مساجد است

سمنان - مسوول سازمان بسيج مساجد و محلات سپاه ناحيه شاهرود گفت: مساجد از ابتداي انقلاب مركز رشد و شكوفايي جوانان و باعث رشد انقلاب بوده‌اند و پايگاه بسيج به عنوان يكي از اركان مهم مساجد است.

'مجید كبابی' روز یكشنبه در نخستین همایش ائمه جمعه و جماعات، هیات امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امام جماعت، هیات امنا و پایگاه بسیج سه ركن اساسی مسجد هستند كه اگر هر كدام از اینها نباشد مسجد با مشكل اساسی روبرو می شود و رسالت خود را بدرستی انجام نمی‌دهد.

وی هدف از برگزاری این همایش را هم‌اندیشی و همفكری در رابطه با تعامل بین ائمه جماعات، هیات امنا و پایگاه بسیج عنوان كرد و گفت: جهت پیشبرد اهداف بسیج در شهرستان و تعامل مساجد و پایگاه‌های بسیج در اجرای برنامه‌های ابلاغی بسیج این همایش برگزار شده است.

مسوول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه ناحیه شاهرود با تاكید بر حضور پایگاه‏های مقاومت بسیج در بیش از 90 درصد مساجد شهرستان افزود: با توجه به همكاری مساجد و استقبال از حضور بسیج در مساجد و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی تلاش می‌شود با توجه به درخواست دیگر مساجد و با توجه به ابلاغیه‌ها در مابقی مساجد نیز پایگاه ایجاد شود.

كبابی افزود: در تمام مساجد شهرستان حلقه‌های صالحین ایجاد شده است و مساجدی كه فاقد پایگاه هستند حلقه‌های صالحین آنها در پایگاه‌های مجاور آن مسجد سازماندهی شده است.

كارشناس سیاسی بسیج شاهرود گفت: مسوولیت برنامه‌های فرهنگی در مساجد به عهده بسیج است و این باعث جذب نوجوانان و جوانان به مسجد می‌شود و تعامل بسیج و مسجد در رشد و شكوفایی معنوی نسل جوان تاثیر بسزایی دارد كه نباید از این مهم غافل شد.

حجت‌الاسلام 'رضوی' با تشكر از فعالیت‌های بسیج در مساجد با تاكید بر تعامل بسیج و مساجد گفت: باید تلاش شود ارتباط جوانان با مسجد از طریق بسیج بیشتر و بیشتر شود و مساجد نیز از جوانان با روی باز استقبال كنند چرا كه آینده این انقلاب از جوانان است و چه بهتر جوانان مسجدی با روحیه معنویت و بصیرت از این انقلاب به درستی پاسداری كنند.

در این همایش كه با حضور فرماندار، امام جمعه، مسوولان سازمان بسیج مساجد و محلات استان و سپاه ناحیه شاهرود و بیش از 150 نفر از امامان جماعات، اعضا هیات امنا و فرماندهان پایگاه‌های مساجد شاهرود برگزار شد از شش نفر از فعالین عرصه‌های صالحین و امر به معروف پایگاه‌های بسیج با اهدا لوح تجلیل شد.ك/1

599/608