۲۵ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80278351
T T
۰ نفر
بودجه عمراني 91 كانون پرورش فكري كهگيلويه وبويراحمد دوبرابر شده است

ياسوج - مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كهگيلويه و بويراحمد گفت: اعتبارات عمراني امسال كانون استان پنج ميليارد و 750 ميليون ريال است كه اين ميزان نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش نشان مي دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید 'هانی حسینی' روز چهارشنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران كهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان اعتبار برای تكمیل و تجهیز مراكز فرهنگی و هنری ثابت و سیار استان هزینه خواهد شد.

وی بیان كرد: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد 12 مركز فرهنگی و هنری دارد كه از این تعداد 10 مورد ثابت و دو مورد نیز سیار است.

حسینی اظهار داشت: تا پایان امسال عملیات اجرایی دو مركز فرهنگی و هنری ثابت در شهرهای مادوان و چرام آغاز می شود.

وی عنوان كرد: اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای آغاز عملیات اجرایی مركز فرهنگی و هنری مادوان یك میلیارد و 500 میلیون ریال و برای چرام نیز یك میلیارد ریال است.

حسینی ابراز داشت: مراكز سیار فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد به كودكان روستایی این استان خدمات رسانی می كنند.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد افزود: دو مركز فرهنگی و هنری پستی نیز در یاسوج و گچساران وجود دارد كه خدمات لازم را به كودكان روستایی این دو شهر ارائه می دهند.

حسینی گفت: تا قبل از دولت نهم تعداد نیروی انسانی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد شامل نیروهای اداری و مربی 38 نفر بود كه با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده این تعداد هم اكنون به 61 نفر رسیده است.

وی بیان كرد: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد دارای كارشناسان فرهنگی، ادبی، هنری و روابط عمومی است كه از تجارب ارزنده آنان برای آموزش قشر كودك و نوجوان استفاده می شود.

حسینی اظهار داشت: از مسوولان اجرایی كهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود برای تاسیس و راه اندازی مراكز فرهنگی و هنری در شهرهای سوق، پاتاوه، چاروسا، دیشموك و لوداب اقدام كنند.

وی عنوان كرد: ایجاد یك مركز فرهنگی و هنری در شهرهای گچساران و دهدشت و مناطق اكبرآباد، شرف آباد و شهرك جهاد یاسوج امری ضروری است.

حسینی ابراز داشت: از زمان آغاز به كار دولت نهم تاكنون تاسیس مراكز فرهنگی و هنری در نقاط مختلف كهگیلویه و بویراحمد رشد چشمگیری داشته ولی بازهم ناكافی به نظر می رسد.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینكه كانون این استان تولیدات فرهنگی و هنری در بخش كودك و نوجوان نداشته، افزود: از آثار نویسندگان، شعرا و هنرمندان بخش كودكان و نوجوانان نقاط مختلف كشور اعم از رمان، شعر و فیلم های كوتاه تربیتی و آموزشی در مراحل تولید و توزیع حمایت همه جانبه می شود.

حسینی گفت: تا قبل از دولت نهم تعداد كودكان و نوجوانان عضو مراكز فرهنگی و هنری این استان دو هزار نفر بود در حالی كه این تعداد هم اكنون به حدود 13 هزار نفر رسیده است.

وی بیان كرد: نشر و توزیع كتاب هایی كه در كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان سراسر كشور آموزش داده می شوند به طور تخصصی است.

حسینی با اشاره به اینكه فعالیت های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در سراسر كشور با محوریت كتاب و كتابخوانی است، اظهار داشت: 120 هزار جلد كتاب در بخش كودك و نوجوان در مراكز فرهنگی و هنری ثابت و سیار این استان وجود دارد.

وی عنوان كرد: با توجه به دیربازده بودن امور فرهنگی طراحی مدیریت در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان سراسر كشور بر مبنای ثبات مدیریت استوار است.

حسینی ابراز داشت: نبود ثبات مدیریت در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد بویژه در بخش فرهنگی لطمات جبران ناپذیری وارد كرده است.

وی افزود: كهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است كه كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آن فاقد كانون تدریس زبان انگلیسی است و به همین دلیل از افراد علاقمند و دارای مدرك تحصیلی كارشناسی در این زمینه دعوت به همكاری می شود.

حسینی گفت: كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگیلویه و بویراحمد برای تاسیس و راه اندازی كانون تدریس زبان انگلیسی در دو بخش كودك و نوجوان در شهرهای مختلف این استان به 14 مدرس نیاز دارد.

وی بیان كرد: خدمات فرهنگی و هنری چندانی به كودكان و نوجوانان عشایر كهگیلویه و بویراحمد ارائه نمی شود و مهمترین دلایل این امر نیز كمبود اعتبار، امكانات و نیروی انسانی است.

حسینی اظهار داشت: هم اكنون 10 سالن سینما هر كدام با گنجایش بیش از 100 نفر برای كودكان و نوجوانان در شهرهای مختلف كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد در حالی كه این تعداد تا قبل از دولت نهم دو مورد بوده است.

671/7535