۲۷ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80281301
T T
۰ نفر
روز قدس نماد همبستگي ملتهاي مسلمان جهان است

مهاباد - اقشار مختلف مردم روزه دار مهاباد مي گويند: روز قدس نماد همبستگي و اتحاد مسلمانان جهان بوده و لرزه بر اندام دشمنان اسلام و مسلمين مي اندازد.

آنان معتقدند: حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی این روز موجب تقویت روحیه مقاومت و انتفاضه و سرافكندگی و وحشت استكبار جهانی می شود.

محمد رحمانی از شهروندان مهابادی در حالی كه در راهپیمایی باشكوه مهاباد شركت كرده و پلاكاردی از فرمایشات امام خمینی (ره) را در دست داشت گفت: در شرایطی كه استكبار جهانی و شیطان بزرگ تمام توان خود را برای شكست جبهه مقاومت، بسیج كرده و از سویی دیگر ملت‌های مسلمان نیز بیدارتر شده‎اند مردم با حضور پرشور خود در این راهپیمایی تمامی توطئه های آنان را نقش برآب كردند .

وی افزود: این حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس موجب تقویت روحیه مقاومت و انتفاضه و سرافكندگی و وحشت استكبار جهانی شد.

قادر فكرآزاد كارمند نیز می گوید: علت نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) این بود كه حداقل كاری كه مسلمانها می توانند در ارتباط با فلسطین انجام دهند ابراز همدردی قلبی است.

وی افزود: زمانی كه بخشی از بدنه اسلام مظلوم واقع می شود همه مسلمانان وظیفه دارند تا تمام تلاش خود را به كار گیرند و به آنها كمك كنند.

صالح نیك نفس دانشجو نیز گفت: با توجه به اینكه روز قدس وسیله‌ای برای آزادی فلسطین است برگزاری این راهپیمایی تبدیل به كابوسی برای رژیم صهیونیستی و ایادی اش شده است.

وی افزود: فشارها و سیاست‌های ضدانسانی، معادلات ملت ایران را به هم نریخته و نخواهد ریخت؛ چراكه ملت ایران راه خود را شناخته و مصمم‌تر از همیشه تا آزادی كامل قدس راه خود را ادامه خواهد داد تا به هدفی كه روزی دست‌نیافتنی شمرده می شد، برسد.

امام جمعه مهاباد نیز روز جهانی قدس را نماد مقاومت و ایستادگی مسلمانان جهان در برابر استكبار و رژیم صهیونیستی عنوان كرد و اظهار داشت: رهبر كبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی با این اقدام به دنبال اتحاد كشورهای اسلامی و آزادی مسلمانان از چنگال زورگویان غاصب بودند.

ماموستا ملاقادر سهرابی افزود: نامگذاری روز جهانی قدس از سوی رهبر كبیر انقلاب اسلامی پایه‌های استكبار را به شدت سست و زمینه نابودی اسراییل غاصب را فراهم كرده است.

ماموستا سهرابی افزود: روز قدس روز بیداری جهان اسلام در برابر رژیم های مستكبر و زورگو و روز دفاع از مظلومان جهان است و مردم ایران اسلامی نیز در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و برای نابودی كامل رژیم صهیونیستی در راهپیمایی این روز مشاركت بسیار گسترده ای داشتند.

مریم مدبر از اعضای بسیج بانوان مهاباد می گوید: برافراشتن پرچم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان نمایانگر رژف اندیشی و نگاه تیزبینانه امام خمینی (ره) به جریان پیروزی جهان اسلام در رویارویی با صهیونیست بین الملل و استكبار جهانی است.

وی با بیان اینكه این اقدام امام (ره) موجب بیداری اسلامی سراسر جهان در قبال مساله فلسطین و قدس شریف شده است افزود: صهیونیست ها علاوه بر اشغال فلسطین زنان و كودكان مظلوم فلسطینی را نیز قتل عام می كنند و این وظیفه همه مسلمانان جهان است كه برای رهایی قبله اول مسلمین از چنگ صهیونیست ها تلاش كنند.

كریم امیدوار استاد دانشگاه با اشاره به اینكه اجلاس سران غیرمتعهد پس از روز قدس برگزار می شود افزود: برگزاری روز قدس می تواند آثار مثبتی بر اجلاس سران غیرمتعهد داشته باشد چرا كه آنها اعتراض مسلمانها را می بینند و این امر در تصمیم گذاری های آنان می تواند تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینكه روز جهانی قدس مسیر مبارزه با اسراییل برای آزادی فلسطین را روشن می كند، تاكید كرد كه این روز باید به انقلابی جهانی علیه اسراییل تبدیل شود.

فرماندار ویژه مهاباد نیز با بیان اینكه آزادی فلسطین برای مردم ایران اسلامی تبدیل به یك آرمان و عقیده شده است افزود: هم اكنون دغدغه اول نه تنها مردم ایران بلكه تمامی مسلمانان جهان یاری رساندن به مردم فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی است.

خضر كاك درویشی با قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم روزه دار مهاباد در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: رژیم صهیونیستی امروزه در سراشیبی انحطاط قرار گرفته و دوران رشد آن متوقف شده است.

كاك درویشی با بیان اینكه رژیم اسراییل از درون نیز با چالش های جدی و متعددی روبرو شده است گفت: بیداری اسلامی در كشورهای منطقه نیز باعث شده تا حلقه محاصره به دور رژیم صهیونیستی هر روز تنگ تر از گذشته شود.

584/581