۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 80283056
T T
۰ نفر
مصرف بالاي برق در مازندران، باعث ضعف در ولتاژ شبكه برق شده است

ساري - مدير عامل شركت توزيع نيروي برق مازندران با بيان اينكه اوج مصرف برق در مازندران، باعث ضعف در برخي از مناطق شبكه هاي ولتاژ برق شده است، گفت: در مرداد ماه جاري شاهد مصرف بالاي برق در استان هستيم و تمام سعي و تلاش كاركنان اين شركت است تا شاهد خاموشي برق در اين خطه نباشيم.

'منوچهر جعفری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ضمن توصیه به مشتركین برق در رعایت الگوی مصرف برق افزود: اوج مصرف برق بین ساعات 13 الی 16 عصر است و مشتركین از مصرف لوازم برقی غیر ضروری در این ساعت به طور جدی خودداری كنند.

وی با بیان اینكه در دو هفته اخیر مصرف برق در مازندران به یكهزار و 408 مگاوات رسیده است، اظهارداشت: این روزها شاهد رطوبت هوا بین 37 الی 41 درجه در استان هستیم.

وی بیان داشت: به دلیل شرجی بودن هوا و رطوبت بالا در مازندران اكثر مشتركین برق از وسایل خنك كننده همچون كولر و چیلر استفاده می كنند و توصیه شركت توزیع نیروی برق استان به مشتركین برق این است كه درجه وسایل خنك كننده خویش را روی 24 درجه تنظیم كنند.

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق استان همچنین گفت: مازندران به لحاظ شرجی بودن هوا تعرفه های برق همانند بندرعباس (منطقه چهار گرمسیری) نسبت به شرایط عادی 20 درصد قیمت ها ارزان تر محاسبه می شود.

جعفری میانگین مصرف مشتركین برق خانگی در این دیار را 87 درصد و ماهانه زیر 200 كیلووات مصرف دانست و افزود: اگر سیستم خنك كننده روی درجه 24 درجه تنظیم گردد به طور قطع هزینه پول برق مشتركین از 800 هزار ریال تجاوز نخواهد كرد.

وی ادامه داد : اگر مصرف برق در اوج گرما توسط مشتركین رعایت نشود متاسفانه منجر به خاموشی طولانی مدت خواهیم بود.

وی گفت: 30 الی 40 صنایع مستقر در استان از مصرف برق در اوج مصرف از شبكه های برق استفاده نمی كنند و نهایت همكاری را با شركت توزیع نیروی برق مازندران دارند.

وی اضافه كرد: متاسفانه برخی از شبكه های توزیع نیروی برق این خطه به دلیل قدمت بالای 50 الی 60 سال فرسوده و در اسرع وقت باید بازسازی و تعویض شود.

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در صورت تامین اعتبار یكی از اولویت برنامه های این شركت در سالجاری تعویض شبكه های فرسوده برق در استان است.

وی افزود: بیش از یك میلیون مشترك برق تحت پوشش شركت توزیع نیروی برق مازندران قرار دارند.ك/3

609/402