۳۱ مرداد ۱۳۹۱، ۲۳:۵۲
کد خبر: 80285933
T T
۰ نفر
ساماندهي مسير رودخانه هاي شيروان 160 ميليارد ريال اعتبار مي طلبد

بجنورد - مدير امور آب شيروان گفت: براي ساماندهي مسير اصلي رودخانه و مسيل هاي خطرآفرين آن در حاشيه اين شهر در برنامه پنجساله 160 ميليارد ريال اعتبار لازم است.

'سیدهاشم حسین نژاد' سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:‌ این شهرستان دارای 250 كیلومتر رودخانه و مسیل مهم و حساس است كه تا پایان سال 90، 97 كیلومتر آن مرزبندی و تعیین حریم شده است.

وی اقدامات انجام شده را مربوط به مسیر رودخانه های 'قلجق، گلیان و اوغاز'‌ عنوان كرد.

حسین نژاد گفت:‌ تاكنون مطالعات مربوط به تعیین بستر و حریم 210 كیلومتر این رودخانه ها با اعتبار شش میلیارد و 300 میلیون ریال انجام شده است.

وی افزود:‌ همچنین 17 كیلومتر رپرگذاری و نصب تابلو هشدار دهنده در محدوده حریم و بستر رودخانه ها با اعتبار 970 میلیون ریال و چهار كیلومتر لایروبی و بازگشایی رودخانه ها با اعتبار 5/2 میلیارد ریال صورت گرفته است.

مدیر امور آب شیروان،‌ ساماندهی دو كیلومتر از رودخانه و ساحل سازی و شیب بستر رودخانه در محدوده شهر شیروان با اعتبار 12 میلیارد ریال، ایجاد دیوار ساحلی رودخانه قلجق در محدوده شهر به طول 600 متر با اعتبار سه میلیارد و 530 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

حسین نژاد اقدامات صورت گرفته را با هدف حفاظت و كنترل حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها و ایمن سازی شهر در برابر سیلاب ها عنوان كرد.

وی گفت: سامانه هشدار سیل در رودخانه گلیان نصب شده و برای رودخانه اترك، قلجق و اوغاز نیز 12 میلیارد ریال اعتبار درخواست كرده ایم كه در صورت تخصیص عملی خواهد شد.

مساحت كل حوضه آبریز دشت شیروان - فاروج پنج هزار و 900 كیلومتر مربع است كه هزار و 360 كیلومتر آن دشت و مابقی را ارتفاعات منطقه تشكیل می دهد. ك/3

ق/626