۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 80289695
T T
۰ نفر
نماينده دزفول برمقاوم سازي واحدهاي مسكن مهر در برابر زلزله تاكيد كرد

دزفول- نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي، مسوولان ساخت و ساز مسكن مهر دزفول را توصيه به ايمني هر چه بيشتر ساختمان ها و مقاوم سازي در برابر زلزله كرد.

به گزارش جمعه خبرگزاری ایرنا ' عباس پاپی زاده پالنگان ' روز جمعه در دیداری با رییس اداره راه و شهرسازی دزفول ، رییس اتحادیه مسكن مهر دزفول و دیگر كارشناسان در محل پروژه مهر شهر این شهرستان افزود: باید ساخت مسكن شهروندان به گونه ای باشد كه نكات مهندسی چه در خصوص مقاوم سازی در برابر زلزله و چه كیفیت آسفالت ، فاضلاب ، برق ، گاز ، آب و سایر تاسیسات رعایت و

رضایت متقاضیان را به همراه داشته باشد.

رییس اتحادیه مسكن مهر دزفول در خصوص مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله گفت: این ساختمان ها بر اساس آیین نامه 2800 ایران ساخته و مقاوم سازی شده اند.

' رحیم تهرانی' در خصوص افزایش سهم آورده متقاضیان و قیمت مصالح و نیز چگونگی روند كار در این پروژه عظیم مسكن توضیحاتی داد و خاطرنشان كرد كه با تكمیل مهر شهر دزفول جمعیت افزون بر 11 هزار نفر در این منطقه ساكن می شوند و وجود یك مسجد و یك مدرسه برای این جمعیت كافی نخواهد بود.

وی از نماینده دزفول در مجلس خواست تا با وزیر مربوط برای احداث مدارس و مساجد بیشتر مذاكره كند.

تهرانی، تعداد واحدهای پروژه مهر شهر دزفول را هفت هزار واحد دانست و افزود: دو هزار و 300 واحد از این تعداد در فاز اول و بقیه در فازهای بعدی ساخته و تحویل متقاضیان می شود.

وی در خصوص پیشرفت تاسیسات جانبی مهر شهر اظهار داشت: فاضلاب مهر شهر 60 درصد و لوله كشی گاز 50 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

رییس اتحادیه مسكن مهر دزفول در خصوص تاخیر در ساخت و تحویل بموقع واحدهای مسكن مهر گفت: وزارت مسكن تحویل ساختمان ها را یكساله پیش بینی كرده بود كه این كار با وجود كمبود نیروی انسانی در برخی نقاط كشور چون خوزستان امكان پذیر نیست.

وی گفت: نیروی انسانی مورد نیاز اعم از كارگر ، بنا و استاد كارتاسیسات بدلیل گرمای شدید هوا در فصل تابستان به شهرهای بالا روانه و كلیه شهرهای گرم جنوبی در اینفصل با كمبود نیروی انسانی روبرو می شوند.

رییس اتحادیه مسكن مهر دزفول اظهار داشت: پیمانكاران مهر شهر دزفول مشكلی در خصوص سهم آورده ندارند و بیش از 90 درصد سهم آورده متقاضیان دریافت شده است و متقاضیان بر اساس امتیاز و زمان تحویل آورده خود حق انتخاب دارند.

رییس اداره راه و شهرسازی دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان سال یكهزار واحد مسكونی از مهر شهر و 208 واحد مسكونی در زیباشهر دزفول به متقاضیان تحویل داده می شود.

مهندس ' منصور نظریان ' گفت: مشكل اصلی مسكن مهر در كوپیته فاضلاب است و مشكل برق و آب در این منطقه وجود ندارد.

در این دیدار نماینده دزفول ضمن ملاحظه بخش های مختلف مهر شهر دزفول مواردی را در خصوص نحوه ساخت واحدهای مسكونی ، تسریع در آماده سازی و نیز مشكلات درپیرامون مسكن مهر و سهم آورده متقاضیان به مسوولان مربوطه یادآور شد و مسوولان نیز پاسخ های لازم را ارایه دادند.

7279/ 538